tv op internet aansluiten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

manon73

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
we hebben een nieuwe philips tv die je op internet aan kunt sluiten. kan draadloos (we hebben een draadloos netwerk), maar daar moet je een draadloze usb verbinding voor kopen, en aangezien de televisie naast de router/ modem staat wilde ik het met netwerkkabel doen. de tv zoekt nu al een half uur zonder succes naar de internet verbinding. waarom lukt t niet?

Kun je iets instellen in een menu? Heb je de TV op DHCP staan? Is de router ook goed ingesteld?

Heb je getest dat de kabel / poort werkt? Eventueel met een laptop of iets dergelijks? Indien je lampjes boven de aansluitingen hebt: zijn de juiste lampjes aan?

Indien de hardware correct is, geeft de router een IP adres af? Ook weer te testen met eventueel een laptop. Ik weet niet het exacte model wat je hebt, maar bij mij was het letterlijk de plug in de tv prikken en 5 seconden later was het werkend.

@vampier, ok ik voel me erg dom...ik heb een speedtouch met 4 poorten. er branden geen lampjes bij de poorten. maar hoe krijg ik die lampjes dan aan? mn draadloze netwerk werkt gewoon wel. de lampjes bij dsl, ppp, wlan branden wel.

Het eerste wat je kunt proberen is een andere kabel als je die hebt, het kan gewoon iets simpels als een gebroken kabel zijn. Je hebt een speedtouch, maar je bent in het 'niet ADSL' topic. Dat is een beetje verwarrend, ik verwachte eigenlijk een ander type router ;)

Hoi Manon, die lampjes gaan branden zodra jij er iets insteekt. Dus zoals wampier al aangeeft, probeer eens een laptop met de netwerkkabel op de speedtouch aan te sluiten. Heeft de laptop dan internet? Als dat niet het geval is, dan kan je TV ook geen internet hebben. Heeft hij wel internet, dan kijk eens op TV in het menu en kijk eens of de internet/netwerkinstellingen ingesteld staan op DHCP.

Laat ook eens even weten welke speedtouch je hebt?

Misschien makkelijk om tegelijkertijd even aan te geven welke lampjes er branden op het modem? Aan de hand daarvan kunnen we ook meteen zien of het modem sync heeft.

de kabel is net nieuw. maar, als ik m in 1 van die poorten doe gaat er geen lampje branden.
@dennis, de lampje die branden zijn dsl, ppp, wlan

sorry dat het in het verkeerde topic staat, zoveel verstand heb ik er dus van......

ik snap er niets van ook niet dat ingesteld staan op dhcp.

Maar Manon, heb je geen laptop die je aan dat kabeltje kan aansluiten (eventueel lenen van iemand). Dan kun je in ieder geval zien of je internetverbinding hebt.

Sony kdl 40 ex720

ik ben ook al dagen aan het proberen zonder resultaat. Upc weigert ondersteuning en moet het dus doen met hulp van anderen. De tv is bedraad aangesloten aan de router/modem van thomson. Na het handmatig instellen van de netwerkinstellingen krijg ik steeds foutmelding Mislukt. Wie kan deze oude nerd eenvoudig uitleggen hoe dat moet?
alvast hartstikke bedankt.

Wat is het resultaat van de stappen reeds genoemd hierboven? gaat het netwerk lampje op de TV/router wel aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan