tv op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem778

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Hallo,
Ik heb een analoge tv aansluiting op mijn kamer, en een pc
Kan ik dan met dit ding tv kijken op mijn pc?

klik

Volgens de bijbehorende review wel .....
Je kan er ook mee opnemen, én ook pauzeren ..

Persoonlijk heb ik slechte ervaring met USB TV sticks. Zorg er in elk geval voor dat je hem terug mag brengen als het niet werkt (bv via de webshop bestellen. Dan mag je hem altijd terugbrengen). Ik gebruik een dure kaart, maar dat is ook omdat die een Ziggo smartkaart accepteert. Verder staat er dat hij XP en Vista ondersteunt. Als hij geen Win 7 en of 8 ondersteunt, moet je zelf even afwegen of je dat nodig vindt.

Persoonlijk heb ik slechte ervaring met USB TV sticks. Zorg er in elk geval voor dat je hem terug mag brengen als het niet werkt (bv via de webshop bestellen. Dan mag je hem altijd terugbrengen). Ik gebruik een dure kaart, maar dat is ook omdat die een Ziggo smartkaart accepteert. Verder staat er dat hij XP en Vista ondersteunt. Als hij geen Win 7 en of 8 ondersteunt, moet je zelf even afwegen of je dat nodig vindt.
Verder heb je het over een analoge aansluiting. Bedoel je daar de aansluiting op een antenne op het dak mee, of een kabel met analoge TV. Deze stick is nl bedoeld voor een antenne signaal van het dak.
Wikipedia: "DVB-T betekent Digital Video Broadcasting Terrestrial en is de open standaard voor uitzending van digitale video met behulp van zendmasten."

Verder heb je het over een analoge aansluiting. Bedoel je daar de aansluiting op een antenne op het dak mee, of een kabel met analoge TV. Deze stick is nl bedoeld voor een antenne signaal van het dak.
Wikipedia: "DVB-T betekent Digital Video Broadcasting Terrestrial en is de open standaard voor uitzending van digitale video met behulp van zendmasten."
Ik gebruik windows 8, zou dat een probleem zijn dan?
Ik bedoel daarmee een kabel ja, werkt dat dan niet?
Bedankt voor je reactie

Er staat niet bij de specificaties dat er Win 8 drivers bij zitten, dus grote kans dat het niet werkt. Maar dat kun je natuurlijk navragen.
En kabel. Daarvoor geld het zelfde. Hier kun je lezen dat je DVB-C nodig hebt. Die laatste lettesr is belangrijk. Er is bv ook nog DVB-S voor sateliet TV. Let dus op wat je koopt en laat je goed voorlichten.
http://nl.hardware.info/reviews/140...v-kaarten-voor-digitale-kabel-en-satelliet-tv
Kijk hier eens voor alternatieven: http://nl.hardware.info/producten/4035/3493-dvb-c--dvb-t-tv-kaarten

Hmm, ik snap het niet helemaal. Analoge tv op de pc krijgen is blijkbaar best moeilijk. Dat ding van de mediamarkt kan alleen maar digitale tv of niet?

Als ik je goed begrepen heb heb jij kabel. Via kabel kun je zowel analoog als digitaal TV ontvangen, afhankelijk van wat er wordt aangeboden. Bij mij is het beide.
Een TV kaart bevat een tuner welke het signaal moet onvangen. Het signaal van een eigen antenne op het dak (via de lucht dus) is anders dan wat er uit een kabel komt en dat is weer anders dan wat er van een satelietschotel komt. Je hebt dus drie verschillende soorten signalen. Daar moet je TV ontvanger/kaart/stick geschikt voor zijn. Vandaar ook dat er drie soorten ontvangers zijn: DVB-T (voor eigen antennes op het dak) DVB-C voor kabel en DVB-S voor sateliet.
Als ik alles goed begrepen en opgeschreven heb, moet jij dus iets hebben dat geschikt is voor DVB-C. Soms kan een kaart ook twee soorten signaal aan. Dat staat dan ook in de specificaties. Bv. DVB-C én DV-T. Dan zit je dus goed.

Dat ding van de Media Markt kan, althans volgens de spec., alleen "Terrestrial" (analoge antenne) aan. Als jij kabel hebt, heb je daar dus niets aan. Je moet wel even zeker weten dat die kabel ook echt is wat je met "kabel" bedoelt. Dus niet een draadje dat van het dak af komt en waar je geen abonnement bij gebruikt, want dat is "terrestrial", maar een kabel die van de straat af komt en waarop een "provider" (aanbieder) TV kanelen tegen betaling aanbiedt.

Oh, sorry. Om het nog moeilijker te maken, voor de volledigheid, is er ook nog digitale TV via de lucht: Digitenne van KPN.

Hier zie je bv. dat bij die stick je jij wilde kopen een antenne wordt bijgeleverd, dan heb je dus die "kabel" niet nodig, maar daar moet je je niet te veel bij voorstellen. Veel (zeker de buitenlandse zenders) zul je daar echt niet mee kunnen ontvangen.
https://www.conrad.nl/nl/hauppauge-...urig&utm_content=&utm_campaign=feed&insert=8Y

Deze stick van een bekend merk zou wél geschikt moeten zijn: https://www.conrad.nl/nl/hauppauge-hvr-930c-hd-dvb-t-dvb-c-tv-stick-941834.html
Lees de specs maar eens door. Hij is daarom ook wel een stuk duurder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan