TV op surround system?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ktk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ktk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2014
Hoi allemaal,

Ik heb een LG 47LW5000 televisie en daarbij een LG BH5320F geluidssysteem.
Het probleem dat ik heb is dat ik het geluid van de tv niet op het surroundsysteem krijg. Ik heb niet kunnen vinden of de tv ARC ondersteunt maar kom er komt in ieder geval geen geluid uit.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Welkom bij de Helpmij!
Staat deze op 'off' als je de cinemaset gebruikt voor beeld en geluidsweergave?

Bijlagen

• on off.jpg
    on off.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 20
Die staat op on, ook geprobeerd deze uit te zetten maar lost het probleem ook niet op..

Dan was mijn vermoeden juist en heb je de handleiding van de TV kennelijk niet (goed genoeg) bestudeerd. Daarin staat namelijk rondom pagina 73 hoe het e.e.a. moet worden aangesloten. Dat het bij jou nu nog niet werkt ligt óf aan het feit dat je het ding niet goed naar het hoofdmenu hebt teruggezet na de switch gebebruikt te hebben, óf je HDMI kabel is van inferieure kwaliteit. Als je de handleidingen van beide apparaten doorleest, dan zie je dat het gewoon moet werken.

Heb je geen zin in een andere hdmi kabel, koop dan een optische kabel en sluit de TV met een optische kabel op de cinemaset aan, succes ook dan verzekerd! (die optische kabel is dan alleen voor het geluid, de HDMI blijft óók verbonden voor het beeld!)

Laatst bewerkt:
Dat is ook de reden dat ik de vraag op dit forum post..

Ik heb het met 2 verschillende hdmi kabels geprobeerd, 1 daarvan is een Bigben kabel (volgensmij wel degelijk).
Het liefst zou ik namelijk geluid uit de tv en uit de cinemaset willen hebben.

Schaf dan een optisch kabeltje aan, dan zijn de 'gaten' in de TV (optische verbinding) en die van het surroundsysteem (optische verbinding) ook weer gevuld, staat wel stoer. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan