TV-Out Ati Randen

Status
Niet open voor verdere reacties.

phantomtwister

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Als ik bij mijn ati-kaart de tv aanleg (kloon), staat niet het volledige bureaublad afgebeeld op de tv. Je kan met de muis links en onder bewegen. Dit is lastig als je bvb een foto wil tonen aan iemand, en de foto niet volledig op de tv getoond wordt. Met video past deze aan aan het scherm.

Hoe kan ik dit goed krijgen? Wel te verstaan dat ik de tv geen primaire monitor wil maken. (zodat ik dus niet naar de tv moet zien om dingen te veranderen).

Als ik de resolutie van mijn bureaublad op 1024x768 zet, dan wordt het wel goed en volledig op de tv afgebeeld. Ik werk anders op 1280x1024. Moet ik iedere keer eerst de resolutie verlagen?

Laatst bewerkt:
Ja, je moet dan steeds de resolutie van je monitor aanpassen. Omdat je televisie 640x480 draait en max 1024x768. Alleen LCD en TFT televisies kunnen hoger

Ik heb ook een Radeon, maar ik verander mijn monitor resolutie nooit om met tv out te werken en heb toch goed beeld.
Mijn monitor blijft dus op 1024x768 - 100hz

Als ik mijn tv inschakel in mijn display tab dan klik ik bij monitor op het blauwe knop met de 2 vierkantjes. Bij tv staat dan het blauwe knopje met het cirkeltje ingedrukt

Enne: PAL resolutie (TV) is 720x576 ;)

Laatst bewerkt:
Heb inmiddels gevonden wat het is, misschien bruikbaar voor anderen.

Je kan snelschema's maken met de Ati-software. Dit gebruik ik om met een toetsencombo de tv aan en af te leggen. Maar heb nu ook gevonden dat ik een resolutieverandering kan aanbrengen in dit schema!
Dus met op (hier) CTRL+F6 te drukken, gaat mijn monitor naar resolutie 1024x768 en dan pas de tv aan. Als ik de TV afleg (hier) CTRL+F7, dan gaat de tv uit, en springt mij monitor terug op 1280x1024

Dus zo zijn alle problemen van de baan, en staat mijn bureaublad volledig op de tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan