TV Out en 2 x vga

• Onderwerp starter Onderwerp starter Morso
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Morso

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2006
Hallo iedereen,

ik wil wat meer met mijn pc gaan doen namelijk de tv op aansluiten. Ik weet alleen niet hoe ik te werk moet gaan mijn videokaart is een: Geforce 2 mx400 met Tvout (s video 4 pins) en ook een gele aansluiten (av out)

er zitten geen kabeltjes bij en/of software. Ik heb al verschillende handleidingen gegeven maar die vertellen niet precies wat ik nou nodig heb.

Welke kabeltjes moet ik allemaal kopen?
IK wil dus mijn tv als monitor gebruiken. en kan je dit ook alleen gebruiken of moet je altijd een tweede monitor aan hebben staan?

Alvast bedankt
Gr. Morso

Het is niet lastig

Wil je dat echt ?? Arme jij.

Je kaart zal automatisch naar een lagere resolutie gaan.

Het kabeltje is een simpel S-Video kabeltje. Moet je alleen nog zo'n scart stekker hebben met S-video in.

Je kunt het ook doen met een coax kabeltje met twee tulpjes. (composiet). Zijn ook kant en klaar te koop.

Eric.

Zou die monitor laten staan

Je kunt het alleen met je TV doen, maar je zal niets kunnen lezen.

Eric.

Of had je nog niet gezien dat Windows Mediacenter Koeieletters heeft.
Dat is omdat het anders op een TV niet te lezen is,

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Zal de resolutie echt heel erg omlaag gaan? En wat is het snelste/beste composiet of s-video en heb je ook nog een gewoon beeldscherm nodig?

S-Video geeft het beste beeld.

Media center van Bill en/of de gratis versie kun je goed mee werken.

Maar verkenner of Internet kun je vergeten.

DVD's afspelen gaat weer wel, moet je wel zorgen dat hij zelf start, want iets zoeken is er dus niet bij. Of je moet Media Center hebben.

Eric:thumb:

Bedankt,

dan koop ik denk ik toch maar niet die kabels kan ik beter gebruiken voor een nieuwe videokaart dan ;)

Want het ligt toch aan de videokaart (de lage resolutie)

En 2 monitors of zoiets kan dat?
ik heb er al een topic van maar niemand reageerd meer:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=261477

Laatst bewerkt:
Sorry Morso

Hoe duur je kaart ook is, of ze moeten nu iets nieuws verzonnen hebben, zodra hij een TV scherm ziet gaat de resolutie naar beneden. De logica er achter is dat een TV die hoge resolutie niet kan weergeven.

Flat screens en Plasma schermen kunnen dat wel. Daarom hebben LCD TV's (niet altijd) - en soms de plasmaschermen ook - een VGA ingang, zodat je gebruik kunt maken van de hoge resolutie van je PC.

Hoop dat het zo duidelijk is, heeft te maken met de 625 lijnen waaruit een TV beeld is opgebouwd. Dus hij komt nooit boven zijn laagste resolutie uit.

Eric:thumb:

P.S. twee beeldschermen kan, maar toen ik het in het verleden probeerde werd de resolutie op de monitor gelijk aan die op de TV, met een zwarte band er boven en er onder - vanwege dat resolutie probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan