TV-out functie werkt niet meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunterlol

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Hallo, ik zit met een probleem!! Sommige videobestanden die ik op mijn pc heb staan wil ik kijken op mijn TV.
Ik heb hier een tijd terug alle benodigde snoeren voor gekocht en alles werkte prima. Mijn videokaart is een Radeon 3800 series. Ik heb laatst een aantal keer geformatteerd door wegens andere problemen, en vandaag ik wilde ik een videobestand op mijn televisie bekijken vanaf mijn pc, maar dit kon plotseling niet meer.

Voorheen ging ik naar de ATI Catalyst Control Centre, daar doorliep ik de Basic setup for display configuration en zo kon ik kiezen voor: CLONE. Na het instellen van de juiste resolutie had ik mooi beeld op mijn TV. Ik krijg nu niet meer de opties om voor CLONE te kiezen.

Zoals je in het 1e scherm op het 1e plaatje ziet, is het mogelijk om 5 stappen te doorlopen, ik kan echter maar 2 stappen doorlopen tijdens deze configuratie (voorheen altijd netjes 5 stappen toen het allemaal nog lukte), de ontbrekende stappen zijn de stappen die nodig zijn om te kunnen klonen. Op het 1e plaatje zie je welke keuzes ik heb tijdens het doorlopen van de basic configuration. Als ik voor advanced kies zie je wat voor keuzes ik heb op het 2e plaatje. Als ik daar de 2e gedetecteerde monitor enable, wordt die na 2 seconden automatisch weer gedisabled.

Even extra om te vermelden: laatst werd mijn beeld plotseling groen, toen viel mijn hele beeld weg en is min primaire DVI poort stuk gegaan, dus nu heb ik hem op mijn tweede poort aangesloten (lijkt me niet dat ik hierdoor geen kloon kan maken, want beide toestellen worden herkend).

Ik snap niet hoe het nu plotseling kan dat ik niet meer de optie krijg om te klonen, zou iemand mij AUB willen helpen?

Alvast enorm bedankt!

heb je aal geprobeert via rechtermuisknop op het burauw blad en dan Configuratiescherm??

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ofcourse.. Maar...............:

Ik heb het opgelost, ik dacht dat mijn primaire DVI poort stuk was, ik heb net heel wat keren mijn drivers vervangen wat niet mocht baten. Toen kon ik niet tot een andere conclusie komen dat het aan iets hardware-achtigs zou moeten liggen.. Ik heb mijn videokaart er uit gehaald en weer erin gedaan. Mijn primaire DVI poort geeft weer respons en spontaan krijg ik ook de 3 andere opties te zien in mijn Ati Catalyst Control Centre.

Oplossing: het is dus niet mogelijk op in je secundaire poort te klonen naar tv. Alleen je eerste DVI poort is daartoe in staat.

@koelkast17,

gebruik de knop "reageer op bericht" in plaats van de "Quote" knop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan