TV-out maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

~gijluiaard~

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Hallo,
Ik heb een paar vragen over een TV-out verbinding die ik wil gaan aanleggen om films te kijken. Ik zou mijn PC aan de televisie beneden willen aansluiten (PC staat boven). Heeft dit zin, is de kabel dan niet te lang? Een tijdje geleden had ik dit ook geprobeerd met een TV die dichtbij de PC staat en toen werkte het wel maar alleen zwart-wit beeld...? En als ik het aansluit bij de PC beneden, is de beeldkwaliteit dan wel goed?
Bedankt,
gijluiaard

of zo'n draadloos video setje gebruiken.

Ik heb hier een kabel van 10 meter liggen, en schitterend beeld. Ik heb wel een s-vhs aansluiting daarvoor gebruikt, dus als je een composiet (tulp) aansluiting gebruikt, weet ik niet wat het resultaat zal zijn. Hoe heb je het de vorige keer aangesloten, toen je zwart-wit beeld had?

Poekie

Toen had ik een tulpkabel in de computer in mijn videokaart, en in de tv een met van die puntjes (composiet :o ?). Toen was het zwart-wit, maar het was ook een oude tv, misschien dat dat er iets mee te maken had (andere aansluiting)?

@Puppie: Hoe duur zijn die setjes en waar kan je die krijgen?

Kan iemand mij duidelijke plaatjes geven van welke kabels ik moet kopen en hoe duur deze zijn (het is best wel ver, minstens 15 meter).

Laatst bewerkt:
Het merk trus verkoopt die setjes ook.
Hieronder een uitleg van hun website. Ik denk dat er wel meer merken zijn.

120V WIRELESS DVD & VIDEO VIEWER

Eigenschappen
Opstellen van een draadloze verbinding naar een tweede televisie om video's of DVD's te bekijken
Draadloze overdracht van video- en geluidssignalen: het boren van gaten of het leggen van kabels is niet nodig
Inclusief afstandbedieningsuitbreiding voor bediening van uw DVD/VCR-speler vanaf de plaats waar u TV kijkt.
Tevens geschikt voor draadloze overdracht van DVD-films van uw pc naar uw TV
Storingsvrije signaaloverdracht door muren en plafonds
Artikelnummer: 13814

Die is wel €70... het moet toch goedkoper kunnen? Je kan al een DivX speler krijgen voor €66... Is er niks mogelijk met kabels wat goedkoper is?

Welke uitgangen zitten er op je videokaart? Ik had 10 meter s-vhs kabel voor 12 euro:) en schitterend beeld, zoals ik al zei.

In mijn videokaart zit een gele voor een tulip (?) aansluiting en een zwarte voor een andere aansluiting (composiet?). Ik heb een Nvidia Geforce 4 420. Trouwens, waar heb je die kabels gekocht? Heb eerst bij de Dixons 17.50 betaald voor 2 meter :confused:

Die gele tulpaansluiting is het composietsignaal. Deze is
beduidend minder dan de s-vhs aansluiting (die met de vier puntjes en een streepje). Ik zou dan ook de s-vhs aansluiting gebruiken, mits er op je tv ook zo'n aansluiting zit (voorop).
Ik heb die kabel in Amsterdam gekocht bij Radio Rotor. Dat soort kabeltjes, enz. kun je ook beter niet bij Dixons e.d. halen, maar bij onbekende elektronica-onderdelen winkeltjes.

gr

Poekie

P.S: Mocht je kabels gaan kopen, vergeet dan niet dat je ook een aparte audiokabel nodig hebt om geluid bij je beeld te krijgen.

En moet ik niks doen met Scart? Want ik zag zo'n kabel liggen bij Hema en zo'n converter (?) of zoiets waar je het allemaal in kan doen... Maar die waren allemaal zo kort :confused: Ik zal gaan kijken of er wat is waar ik woon (Eindhoven). Er zit trouwens wel een scart aansluiting achterin bij de televisie.

En trouwens, wat voor audio kabels moet ik dan hebben? 2 kabels die in de rode en witte aansluitingen in de televisie moeten? Want die heb ik hier een van een meter liggen.

EDIT: Ik heb dit al wel eens eerder geprobeerd, maar toen kreeg ik alleen zwart/wit beeld. Moet ik dan niet scart hebben?

Ik beveel je aan gewoon van de s-vhs uitgang van de videokaart, aan te sluiten op de s-vhs ingang van je tv. Als je tv of videokaart niet kapot is, hoor je dan gewoon kleur te zien. Soms moet je een ander 'kanaal' kiezen om kleur te zien.
Voor de audio heb je een kabel nodig met aan de ene kant een mini-jack-plug (als aan de koptelefoon van een walkman), en aan de andere kant idd een rode en een witte tulp-plug. Rood en wit gaan in de tv (of in je stereo-installatie :cool: ) en de mini-jack gaat in de line-out van je geluidskaart.

Poekie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan