TV-out wil niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sockslayer

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Hallo allemaal,

Ik heb al ruim een jaar het beeld van mijn pc op de tv staan via de tv-out van mijn Radeon9600 Pro en werkte allemaal prima. Ik gebruik het verloop van S-Video naar Composite die naar een scart blok gaat voor mijn tv. Alleen nu sinds donderdag werkt het niet meer, het beeld geeft alleen nog strepen waarin soms heel vaag de desktop te herkennen is. Het was al vaker zo dat het beeld soms wegviel of strepen had, maar met wat rommelen aan de scart werkte die dan wel weer.

Ik heb al geprobeerd om nieuwe drivers te installeren, opnieuw opstarten en de kaart een keer eruit gehad, maar heeft allemaal niet geholpen. Ook op een andere tv wilde die niet meer werken.

Ik dacht misschien dat mijn tv-out uitgang kapot kan zijn? Ik las tijdens het zoeken toevallig dat het de bedoeling was dat de pc uit was tijdens het aansluiten en ik moet toegeven dat ik dat niet altijd(lees nooit) heb gedaan, terwijl ik toch regelmatig de scart eruit haalde om dvd speler ed aan te kunnen sluiten. Verder denkt de pc dat mijn tv altijd aangesloten is terwijl alle kabels er nu uit liggen(ik kan tv-out/tv weergave inschakelen terwijl er helemaal niks is aangesloten).

Iemand een idee wat ik nog kan proberen? en hoe zou ik kunnen testen of mijn tv-out poort kapot is of niet?

Ik begrijp dus dat je die scart kabel er regelmatig in en uit haalt op de TV?
Kijk eens IN de scartkabel en kijk of alle pennetjes even ver uitsteken.

Als ik in de scart kabel kijk zie ik geen verschil tussen de verschillende pennetjes.

Ik heb net nog geprobeerd om direct een s-video kabel van mijn tv-out naar het scart blok te brengen om te kijken of dit wel werkt. Dit werkt dan weer wel, alleen geeft dit zwart/wit beeld wat ook de reden was dat ik de composite stekker gebruikte.

Ik gebruik geen scart kabel maar alleen het scart blok. Een ander blok met een ingang voor s-video, audio(rood+wit) en video(geel) heb ik niet. Heb al wel "normale" scart blokjes geprobeerd zonder s-video maar die werkten ook niet.

Maar ik zal kijken of ik een ander blokje kan vinden wat hetzelfde is.

Ik heb ondertussen geprobeerd om zo'n beetje alle kabels en dingen te vervangen, maar het mocht allemaal niet helpen. Ook videokaart eruit en weer erin geprobeerd zonder succes.

Binnenkort probeer ik nog een format en nieuwe installatie, maar ik ben bang dat ik de tv-out van mijn kaart toch echt moet afschrijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan