TV pikt TVout signaal niet op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hai mensen, hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

Ik heb een ATI 9800 128 MB onder windows 2000, laatste catalyst driver goed geinstalleerd.

Ik wil nu de TV out gebruiken. Onder catalyst wordt de TV gezien (wel met force detect) en kan ik hem gewoon enablen, en van alles instellen.
De TV is verbonden via Svideo OUT--> via gele tulp --> SCART in TV.
Echter de TV vangt op kanaal AV het signaal niet op. Hoe ik het ook probeer.
Dwz: ik zie niets gebeuren. AV kanaal blijft gewoon keurig (:S) zwart.
OUtput signaal staat op PAL B en het is een TV van aristona.
Ook als ik de TV eerst koppel, dan alles uitzet en vervolgens opnieuw opstart.
mn PS2 signaal ontvangt de TV op diezelfde scart echter prima.
Dus voor mn gevoel is die SCART stekker zelf wel goed.
Ik had eerst een ATI 8500 waarmee ik wel prima TVout beeld had.
Dit was WEL onder XP., maar toch zelfde TV...

Ditzelfde probleem had ik al eerder met een ATI 9200, onder hetzelfde systeem.
Ook hier de goede drivers geinstalleerd... Hier kwam de kaart echter niet eens tot detecten van de TV...

Wat nu?
Zou het in de tulp kabel kunnen zitten vraag ik me af....

UPDATE
Zie plaatje voor opstelling.
Op de SCART staat de switch naar INPUT, niet output

Bijlagen

• opstelling.jpg
    opstelling.jpg
    40,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nou weet ik dit niet zeker maar ik denk dat de omzettind van s-vid naar gele tulp een probleem geeft. Ik heb zelf gister geprobeerd mijn lcd direct via s-vid aan te sluiten, en dat werkte al was mijn beeld enorm wazig. Pas bij het gamen trok ie scherp, dus in mijn optiek is s-vid er sowieso niet bij uitstek geschikt voor.

Greetz!

Ps..

Ik moest mijn tv ook gericht op het s-vid kanaal zetten. Als jouw tv die niet heeft kan het daar volgens mij ook nog aan liggen... :cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Thnx voor je reactie Rhaine. Alleen toen ik die ATI 8500 had werkte deze zelfde opstelling prima, kraakhelder beeld. En ik heb nu geen wazig of slecht beeld maar GEEN beeld... dus mn gevoel zegt dat het dan wellicht aan die tulpkabel ligt... Goed idee om die even te vervangen denken jullie?

Mn tv heeft idd alleen een AV kanaal, geen SVID. maar die vorige ATI 8500 was ook SVID out,(heb de verloopkabel van SVID naar tulp daarvan nog liggen en die is identiek dus was ook SVID)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga op zoek naar de instellingen van de "overlapping" , die staat standaard uit.

Dus als ik die op AAN / ENABLE zet zou ik meteen beeld moeten krijgen?

Tulp kabel vervangen.--> geen signaal.
met nieuwe tulpkabel op een andere TV --> ook geen signaal!!!

Stomme kaart...:(

Dat stappenplan gaat uit van de oude driver.

Hai,

Dat stappenplan gaat uit van de oude driver, de interface van de nieuwe driver (catalyst 6.+) is heel anders. Heb het probleem ook voorgelegd aan de ATI support, dit kwam er uit (zie attachment: ticketview.rar), is wel in het engels. *zucht* ik snap er niets van , met mn ouder ATI 8500 werkte het allemaal prima en met deze kaart ben ik al 7 maanden aan het stoeien. Je zou verwachten: TV correct verbinden met de TVout, TV detecteren onder XP en op apply drukken --> beeld op je TV. Zo ging het met de 8500 iig.
Wat nu...?

Ik overweeg om (als dat kan) dan maar eensoort verloop kabel van VGA naar SCART te halen als dat bestaat. Wellicht werkt dat wel... Goed idee?

Greets,
Airwave

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tip, gooi alles eraf van Ati, vooral die CCC, en probeer het eens met de Omega drivers, die je hier vind.

Dan krijg je een extra tabblad bij de geavanceerde instellingen voor je beeldscherm en dan krijg je die "oude" configuratieschermpjes weer, ik gebruik die ook en werkt gemakkerlijker dan die CCC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan