Tv Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjcarp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2008
Berichten
4
Hallo,
Ik zag al ergens iets staan wat mij misschien kan helpen.

Mijn tv springt van elke zender over naar EXT1, ook al haal ik de kabel eruit, en al speel ik via de dvd speler die op EXT1 aangesloten is blijft die springen dus even het beeld zwart en weer terug op EXT1.

nu heb ik 2 grote boxen aan me tv kast gemaakt, zullen die de problemen veroorzaken. zal ergens bij een ander probleem staan over de boxen die kunnen storen.

Wie kan me helpen, heb gisteren me tv open gemaakt voor het eerst en flink schoon gemaakt, wat een stof zit daar in zeg hihi.

vriendelijke groeten gjcarp
 
Je probleem is waarsch. een elektrische storing waar je zelf niks aan kunt doen. Je kunt die luidsprekers loskoppelen, maar ik denk niet dat het verschil zal uitmaken. Je kunt nog de achterkant van het scart chassisdeel bekijken (dat is waar de scartplug de TV in gaat) of het contact van pin 8 goed is (die zorgt voor het schakelen naar de Ext. bron)

Maar wat belangrijker is (geldt alleen als het een beeldbuis TV is, niet bij een platte LCD):
Blijf uit de buurt van de beeldbuis! Bij de achterkant staat een hele hoge spanning! Ook als de TV een tijd niet in het stopcontact zit!
Als je daar aan komt krijg je een klap die een aantal niet hebben kunnen navertellen, serieus!

Scart pin-nummers:
http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html
 
Je probleem is waarsch. een elektrische storing waar je zelf niks aan kunt doen. Je kunt die luidsprekers loskoppelen, maar ik denk niet dat het verschil zal uitmaken. Je kunt nog de achterkant van het scart chassisdeel bekijken (dat is waar de scartplug de TV in gaat) of het contact van pin 8 goed is (die zorgt voor het schakelen naar de Ext. bron)

Maar wat belangrijker is (geldt alleen als het een beeldbuis TV is, niet bij een platte LCD):
Blijf uit de buurt van de beeldbuis! Bij de achterkant staat een hele hoge spanning! Ook als de TV een tijd niet in het stopcontact zit!
Als je daar aan komt krijg je een klap die een aantal niet hebben kunnen navertellen, serieus!

Scart pin-nummers:
http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html


Bedankt en het is een beeldbuis, van die hoge spanning wist ik af, ooit van een monteur gehoord. denk dat ik maar gewoon een professioneel iemand laat kijken heb er geen verstand van, dus wijzer om er niets aan te doen.

ga eens bij me kennissen rond vragen, bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan