tv reparatie aan huis ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hallo :).
Heb een ietwat vreemde vraag, ik heb hier nog een Sony trinitron KV29C5D televisie ( aka: een bakbeest, vermoedelijk uit de jaren 90 ).

( foto van internet )

1588h6m_23.jpeg

Deze ging enkele maanden terug kapot. Door de foutcode die de tv LED indicator gaf, weet ik precies wat het probleem is, een defecte videoboard.

Nou heb ik een zolderkamer, en staat de tv hier maar een beetje ruimte in te nemen, wat ik enigzins jammer vind. Maar dit is een tv die ik niet zo even weg kan brengen, hij is groot en zwaar ( hoe het ding ooit hier is gekomen, is een wonder ).

Is het nog steeds mogelijk dat dit soort tv's aan huis kunnen worden gerepareerd ?

En ik weet dat ik reacties kan verwachten dat ik beter een plasma of een lcd / led tv kan kopen, maar ik was gewoon benieuwd, daarnaast kan ik even geen grote uitgaves veroorloven :d

Goedemorgen,

Vaak heb je nog van die tv en audio reparatie diensten maar waarschijnlijk zal Bcc en Expert etc. dit ook wel willen doen.

Laatst bewerkt:
Hoi....

Ik zie dat je uit Elst komt?Is dat Elst/gld?(mijn geboorte plaats)
Zo ja...is Selectro uit Arnhem-zuid iets voor je?Zelf een keer mijn videocamera laten maken daar.Is me goed bevallen.

Maar ik wil wel een opmerking maken: een beetje reperateur(en ook deze)zal onderzoekskosten in rekening brengen.Dit zal bij een ieder al een een tientje of 2-3 zijn.
Voor dat geld haal je een een bakbeest zoals dit(willekeurig ander merk) van Marktplaats af.Oftewel...repareren zal vaker duurder uitvallen als een ander aanschaffen.En dan bedoel ik geen nieuwe.

Laatst bewerkt:
@ Modag: Er zit hier een expert vlakbij, kan wel even vragen, hoewel ik bang bent dat zij mij ook beter een nieuwe tv adviseren, mmaar kan het even vragen :d

@ frankwannet: klopt, woon in elst GLD :). Ik heb dat linkje even opgeslagen en ga er maandag of dinsdag achteraan, bedankt alvast :thumb:

die onderzoekskosten heb ik al rekening mee gehouden. vandaar dat ik ook het precieze probleem weet, zodat ik kan vragen wat " ongeveer " de kosten kunnen zijn, dus eerst even informatie winnen zeg maar :).

Het leuke is dat ik tijd geleden idd een andere wel werkende sony trinitron heb gekocht, ook 2e hands. slagje kleiner. hoewel deze een slagje kleiner en lichter is, is hij niet boven te krijgen. dus die gaat de verkoop in. Vandaar dat ik de kapotte tv ter plekke eventueel wil laten maken.

zul je net zien he :P. het zijn verder goede tv's, maar af en toe til je er een hernia aan... zit zelf met een zwakke rug, dus om ervoor te zorgen dat ik niet straks gebroken boven lig, en die tv gebroken beneden, probeer ik hem te verkopen.

Hoe degene die boven staat daar is gekomen, is me een raadsel, ooit samen met de buurman ( daar was ie van ) boven gezet.

Voor degene die eventueel nieuwsgierig zijn, frapant genoeg had ik letterlijk 2 uur voordat de tv kapot ging, een foto ervan gemaakt omdat ie al kuren kreeg ( bij aanzetten moest ik 3 minuten wachten voordat ik beeld kreeg ), later ( zie foto ), begon het beeld vanuit rechts beetje weg te trekken. Een tikje tegen de zijkant en hij sprong weer goed. Maar later trok het compleet van rechts helemaal naar links, beeld sprong op zwart, en de tv ging automatisch op stand by, met een knipperend ledje tot gevolg. Ik heb hem toen helemaal uitgezet, en stekker eruit gehaald. Omdat de ledjes op sony tv's met een aantal hoeveel heid " blinks " een foutcode aangaf, ben ik op internet gaan zoeken.

(foto)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan