TV schakelt uit en aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter TSAR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TSAR

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Hallo,

Ik heb een oude Philips 52PFL9704H televisie, die sedert een paar dagen iets vreemds doet...

Wanneer ik de tv 's avonds inschakel (staat constant op standby), dan gaat zoals altijd de tv mooi aan en krijg ik beeld & klank. Echter na een paar seconden gaat hij terug uit, om na een aantal seconden (zonder ook maar iets te doen) terug in te schakelen.

Soms doet hij dat één keer, soms drie of vier keer. Dit gebeurt dan kort na elkaar.

Daarna doet hij het voor de rest van de avond niet meer.

Enig idee wat de reden is ? Moet ik alvast kijken voor een nieuwe tv ?

Alvast bedankt!

Ik geef grote kans dat die stuk zal zijn.
Probeer de stekker eens om te draaien, misschien dat dit nog wel eens kan helpen. En anders raad ik aan een nieuwe tv te zoeken.

Ik heb nog wel een idee. Soms wil de toets op de afstandsbediening plakken. Dat lijkt er hier veel op. Met een gebroken tandenstoker voorzichtig naast het knopje vegen en net onder de rand. Op een digitale camera, zoals ook een telefoon, kan je het infra rood lampje duidelijk filmen. Kijk dus eerst op het scherm van die camera of het beeld van die telefoon, of u het signaal van de afstandsbediening weer meteen na het loslaten van de knop uit ziet gaan. Doe dit herhaaldelijk en blijft er spontaan een oplichtend, voor het oog onzichtbaar, lampje knipperen dan is de fout gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan