TV Series

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas zandvlie

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Goede morgen mensen,

Ik ben bezig met een site waarop ik mijn TV series, films, etc op zet maar ik heb een klein probleempje. Ik wil graag een database aanmaken voor de TV series waarbij je in het begin een pagina heb met alle series waar je dan op kan klikken, om vervolgens op een pagina te komen met alles van die serie (alle episodes). Ik heb nu via optie DISTINCT gezorgd dat je de verschillende series kan zien, en op kan klikken.

Hetgeen waar ik nu tegenaan loop is dat ik graag èèn afbeelding naast alle episodes van èèn season wil hebben maar ik heb geen idee hoe ik die eenmalig uit de database zou kunnen halen...

Hoe mijn database er nu uit ziet:
TABLE serie:
serie: season: episodes: link: img: poster:
The simpsons: season 1: episode 1 - Simpsons Roasting on an Open Fire: simpsons/1/1.avi: simpsons/1.jpeg: simpsons/1.jpeg
The simpsons: season 1: episode 2 - Bart the Genius: simpsons/1/2.avi: simpsons/1.jpeg: simpsons/1.jpeg
The simpsons: season 2: episode 1 - Bart Gets an F: simpsons/2/1.avi: simpsons/2.jpeg: simpsons/1.jpeg
Hierin staat img voor de cover voor het betreffende season en de poster voor de afbeelding van de serie

Ik wil graag uit deze table (of misschien met enige aanpassing) een lijst maken waarbij ik een pagina heb met daarop de season cover en daarnaast de episodes:
dus zeg maar:
table : tr : td : IMG (season 1) : /td : td : alle episodes (season 1) : /td : /tr : tr : td : IMG (season 2) : /td : td: alle episodes (season 1) : /td : /tr : /table

heeft iemand misschien enig idee hoe ik dit kan aanpakken :S bij voorbaat dank

Is het idee om voor jezelf bij te houden welke series en films je hebt bekeken? In dat geval zou je ook eens naar http://www.trakt.tv of http://www.getglue.com kunnen kijken :)

Het is overigens geen misdaad om meerdere queries uit te laten voeren, één voor het ophalen van de seizoensgegevens en één voor alle afleveringen van dat seizoen lijken mij voldoende :)

Echter had ik persoonlijk de database meer genormaliseerd om een aparte tabel voor series, seizoenen en afleveringen te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan