tv signaal goed via dvd recorder slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Wie kan mij helpen met het volgende.
Vanavond was ik bij vrienden die problemen hadden met hun dvd-recorder.
Ze hebben een tv, een dvd recorder en een daar tussen gekoppelde cinema set.
De dvd recorder neemt geen tv programma's op maar geeft steeds de melding: no Signal

Men had het inkomende tv signaal gekoppeld aan de gekoppelde cinema set waardoor de dvd recorder geen tv signaal kon krijgen om op te nemen.
Vervolgens heb ik deze kabel (cai-kabel) verplaatst naar de dvd-recorder .
Nu komt het inkomende signaal dus binnen op de dvd-recorder, die via scart zit gekoppeld met de cinema set en de tv.

TV signaal is en blijft perfect wanneer ik op de reguliere manier kijk (via ingeprogrammerde zenders 1, 2, 3 enz.)

Via de setup van de dvd-recorder vervolgens geprobeerd zenders in te stellen. Zenders komen met veel sneeuw binnen (ondanks de gedane fijnafstemming) in de setup.
Ik krijg in de setup van de dvd-recorder geen helder beeld terwijl wel een helder beeld wordt doorgestuurd naar de tv via de cinema set.
Wanneer ik dus een opname doe, via de dvd recorder, neemt hij op, maar dit is het signaal met de sneeuw uiteraard.

Het signaal op de ingestelde zenders is goed, wat aangeeft dat het inkomende signaal in de dvd-recorder via de cinema set goed wordt dooregegeven aan de tv.

Waarom krijg ik dan via de afstelling middels setup van de dvd-recorder de signalen met sneeuw die ik maar niet helder krijg. .
Ik heb al eens met de scartkabels etc. gerammeld maar zonder succes.

Wie kan mij vertellen wat er waarschijnlijk aan de hand is.
:confused:

Als het goed is heb je de TV-kabel achter in de dvdspeler zitten of je hebt hem op je tv aangesloten en is je scart vanaf je dvdrecorder verbonden met je tv. Zodat het geluid overgebracht wordt.
Volgens mij moet je je dvdrecorder de zenders opnieuw instellen, zie het boekje dat hij het automatisch voor je opzoekt.
Als je ruis in je beeld hebt, betekend dat hij OF geen goed contact heeft, OF hij zit niet goed erin gestoken. Het heeft niks te maken met je tv of dvd recorder, die zouden het gewoon door moeten geven.

Probeer de kabels eens na te lopen.
Kijk ook of hij bij het tv stekkertje dat uit de muur komt, of hij goed zit. Maar als jij zegt dat het rechtstreeks wel goed zit, dan is dat het probleem niet.

Dus er moet een kabel achter in je dvd recorder (tv) en via scart moet hij alles weer doorgeven naar je tv.

Wanneer ik bij hun gewoon de ingeprogrammeerde tv zenders bekijk is er perfect beeld.
Dus de cai cabel die in de dvd recorder zit geeft het goed door aan de cinema set en die weer aan de tv.

Even uit mijn hoofd is het momenteel als volgt aangesloten:
Cai kabel : in de dvd recorder
Scart van Dvd recorder naar cinemabox en een scart van cinemabox naar TV.

Bij het instellen van de zenders op de dvd recorder krijg ik beeld met ruis.
Dit terwijl de input op deze dvd recorder goed moet zijn omdat het signaal goed doorgaat naar de tv.
Hier mag ik dan toch uit concluderen dat de input en scarts goed zijn aangesloten omdat de doorgifte richting tv vlekkeloos verloopt ?? of vergis ik me

Dat de scart nu loppt via een tussenweg kan toch niet het probleem zijn of ..?
Jij verwacht het probleem dus bij een scart ??

Hoor het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan