TV splitter op kastje van ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stinuz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2003
Haalo, ik ben sinds gisteren overgestapt van adsl internet naar kabel dus ik moest in de woonkamer een of ander kastje van ziggo aansluiten op een groene kabel die het huis binnenkwam. Op dit kastje kan ik nu dus TV, internet en radio aansluiten.

Maar we hadden al tv van ziggo en de groene kabel was voorheen aangelsoten op een tv-splitter die de tv beneden, en 2 tv's boven aansloot (zie foto). Op het moment is alleen de tv beneden op het kastje van ziggo aangesloten want ik weet niet wat voor kabeltje ik nodig heb om deze splitter op het kastje van ziggo aan te sluiten, iemand die dit wel weet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemiddag,

Denk zo dat je in plaats van je huidige kastje waar de groene kabel op zit nu dus de nieuwe moet aan sluiten en van daaruit weer naar de oude gaan.En zo te zien lijkt dat op bnc stekker

Ok, ik heb nu dus het nieuwe kastje van ziggo aangesloten (daar zit de groene kabel aan vast) en met die bnc stekker kan ik daar de tv-splitter op aansluiten?

het is geen bnc maar een F connector.
coax aanstrippen en connector er op draaien.

Bedankt voor je antwoord puppie maar ik weet niet wat 'coax aanstrippen' en 'connector er op draaien' inhoud. Zou je hier wat meer uitleg bij kunnen geven? :thumb:

je hebt bij de aansluiting ook kabels gekregen.
Kleur op kleur aansluiten.
En let op er zit een data uitgang op en een tv uitgang....gewoon goed kijken hoe de tekening het aangeeft.
Daar waar je de tv nu moet aansluiten sluit je de splitter op aan.

bij de spullen heb je ook zilver kleurige omhulsels gekregen waar niks aan zit ?

f-185F.JPG

Bovenste is een aangestripte coax kabel en onderste is een f-connector met coax kabel erin.

je hebt bij de aansluiting ook kabels gekregen.
Kleur op kleur aansluiten.
En let op er zit een data uitgang op en een tv uitgang....gewoon goed kijken hoe de tekening het aangeeft.
Daar waar je de tv nu moet aansluiten sluit je de splitter op aan.

Ik heb er dus geen kabel bijgekregen om de tv-splitter aan te sluiten. Maar als ik het goed begrijp is het met dit opgelost?

past die kabel op jouw splitter dus het plaatje in je eerste post.
als je zegt ja dan wil jouw kabel in je laatste post passen.

Ik weet niet of dit wel of niet zou passen. het enige dat ik weet is dat op het kastje van ziggo zo'n kabeltje past voor de tv. Als ik een wat duidelijkere foto maak van de tv-splitter, zou je dan kunnen zien of de kabel ook daar in past?

ja een duidelijker foto zou helpen van de splitter.

als de rechterkant de ingang is dan zit daar de F connector nog op.
die moet je er af draaien en dan op de coaks aansluiten.
Dus zoals mijn plaatje.
De linker zijde zit niks op allen kan ik niet goed zien of er schroefdrad aan de buitenzijde zit.
Denk het haast wel....
Dus nee jouw kabel gaat dan niet werken.
of je moet weer een verloop hebben van f connecter naar tulp.

Allebij de aansluitingen zijn precies hetzelfde alleen aan de rechterkant zit er idd een F connector op. Aangezien ik helemaal geen kabeltjes ofzo meer over heb (we hadden al tv van ziggo dus we hebben alleen een installatie voor internet/telefonie ontvangen) moet ik dus een coax kabel kopen, hier aan een kant een stukje van afsnijden, hier de f-connector op draaien, deze in de splitter doen, en de andere kant gewoon in het kastje van ziggo doen?

ja je kunt een complete kabel kopen en dan de juiste stekker er afhalen en daar de f connector aanzetten.

juist :thumb:

Ok dan :D Vriendelijk bedankt voor de hulp, ik hoop dat het zo gaat lukken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan