TV Splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie22

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Ik heb een heel curieus probleem. Ik zit in een huis met twee tv's: één van de huiseigenaar, en de tweede van mij. Ik heb nu op de tv-aansluiting een splitter gedaan en twee kabels er ingedaan. Alleen het probleem is slechts 1 van de twee aansluitingen geeft beeld. Dus als ik mijn kabel in een van de uitgangen doe heb ik alleen beeld, als ik de andere indezelfde uitgang doe heeft mijn huisgenooit beeld.. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

BVD

Hoe bedoel je op de tv aansluiting ?

Ik neem aan dat je bedoelt op de antennekabel die uit de muur (aansluiting) komt.
Dat moet werken.

Anders zet je een signaalversterker aan je kabelaansluiting.

Beter advies vragen bij de winkel welke signaalsplitter je nodig hebt. Vermeld daar ook bij of je digitale tv gebruikt of niet, en welke kabeltv-provider je hebt.

Tijs.

wel geen beeld 2 tv's

Ik heb een heel curieus probleem. Ik zit in een huis met twee tv's: één van de huiseigenaar, en de tweede van mij. Ik heb nu op de tv-aansluiting een splitter gedaan en twee kabels er ingedaan. Alleen het probleem is slechts 1 van de twee aansluitingen geeft beeld. Dus als ik mijn kabel in een van de uitgangen doe heb ik alleen beeld, als ik de andere indezelfde uitgang doe heeft mijn huisgenooit beeld.. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

BVD

dit ziet er uit als een of of schakelaar, dan heb je of op de 1 of op de andere beeld, misschien kan je m nog ruilen voor een echte splitter ipv een tv selektor.
(mocht het om een zg beeld en geluid aansluiting gaan dan kan die nooit samen op 2 tvs weer worden gegeven tenzij het een heel duur model is met verdubbelende elektronica erin zodat je er echt 2x geluid en beeld uit krijgt, dit geld ook voor andere beeld+geluid aansluitingen, is het echter een antenne splitter dan kan het wel (mits ieder een ander kanaal bekijkt), maar allebei tegelijk op het zelfde kanaal (36) kijken geeft storing (tenzij het een gecorrigeerde dure versie is)

en bovenal dien natuurlijk je de bron video output ook aan te sluiten op de ingang vd splitter en de 2 uitgangen op de ingangen van de tvs (antenne of videokabel)
succes;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan