tv springt op zwart-wit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arendus

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Hallo allemaal,

Ik heb hier een Provision-televisie, alleen heeft deze de laatste tijd kuren.
Als ik een tijdje tv aan het kijken ben, springt het beeld even naar zwart-wit toe en daarna weer terug naar kleur. En dat daarna steeds vaker.
Wat kan dit probleem zijn?
Kan het opgelost worden?
En hoeveel zou dat ongeveer kosten?

Alvast dank!

Dat kan heel veel zijn....

Antennesignaal te zwak
Zender staat naast het kanaal
Er zit een ander kanaal pal naast, dat interfereert
Kanalenkiezer niet goed meer
Kleurdecodercircuit bijna aan z'n eind
.... en zo zijn er nog wat zaken.......

Het is beslist te repareren, echter tegen welke prijs..... tegenwoordig vragen ze al € 60,- om het achterschot eraf te schroeven.......
Maar misschien ken je een "mannetje".......

Laatst bewerkt:
Iets met de antenne o.i.d. kan het niet zijn. Hetzelfde probleem speelt nml bij als ik de dvd speler aansluit.
Die 60 euro "onderzoekskosten" vind ik ook aan de hoge kant, vandaar dat ik eerst hier even vraag ;)

Aangezien het na enige tijd optreed zou het ook een "thermisch" probleem kunnen zijn...
Haal de stekker uit het stopcontact [25 kVolt inside!], schroef zelf het achterschot los en contoleer of het binnenwerk niet bedekt is met een dikke laag stof..... zo ja, verwijder dit dan voorzichtig met een kwastje en de stofzuiger......... aan de zijkant van de beeldbuis zit een zwarte plug, volg met het oog de kabel van deze plug naar het chassis... de plek waar die kabel aangesloten zit is de hoogspanning, daar moet je wegblijven want: a: daar zit de fout niet, b: zelfs met de stekker uit het stopcontact kan daar nog "restspanning" hangen, en daar kun je een leuke "tik" van krijgen......

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan