Tv Tuner in pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rayy1990

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2008
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs tv, internet en telefonie via tele2 (versatel) aan gevraagt en dat is geactiveerd. Werkt perfect, maar ik heb zitten zoeken naar een Tv tuner voor in de PC met UTP kabel aansluiting. Je hebt ze wel met "de kabel" aansluiting maar voor zo ver ik heb kunnen vinden niet met UTP (internet) aansluiting, want wij kijken nu met een tv box van versatel met UTP aansluiting dus geen kabel meer.

Heeft iemand een suggestie, tip of link of er Uberhoüpt tv tuners zijn met UTP ingang, voor in de pc

Alvast bedankt voor de moeite :thumb: :thumb:

MVG Rayy1990

Volgens mij heet een tv tuner met utp ingang een netwerkkaart :P
Misschien dat je wel tv kan kijken via het netwerk bij versatel, ik heb zelf upc digital en weet dat dat daar niet bij kan.
Je zou dan misschien speciale software kunnen downloaden om zo'n stream te decoderen, maar ik neem aan dat ze dat niet bieden

Je hebt ze wel met "de kabel" aansluiting maar voor zo ver ik heb kunnen vinden niet met UTP (internet) aansluiting, want wij kijken nu met een tv box van versatel met UTP aansluiting dus geen kabel meer.

Ik begrijp dat je IPTV hebt en geen kabel-tv meer. Helaas is het aanbod in PC-tuners
voor IPTV weinig tot niets! Je zou wel een extra ontvanger kunnen nemen en deze weer
gewoon op een anloge video-ingang kunnen zetten, maar dat is denk ik niet zoals je het
bedoelt: jij wilt zappen op de computer. Helaas, heb geduld...

Ik zie trouwens dat je in Zuid-Holland woont. Toevallig in het Woerdblok te Naaldwijk?

Volgens mij heet een tv tuner met utp ingang een netwerkkaart :P
Misschien dat je wel tv kan kijken via het netwerk bij versatel, ik heb zelf upc digital en weet dat dat daar niet bij kan.
Je zou dan misschien speciale software kunnen downloaden om zo'n stream te decoderen, maar ik neem aan dat ze dat niet bieden

Hij kijkt dus IPTV, en dat werkt inderdaad via UTP: de glasvezel (meestal) gaat in een box,
en die box wordt weer doorgelinkt naar een kleine TV-tuner. Die TV-tuner wordt weer, meestal
met tulpen, aangesloten op de TV. Zo kijk je TV via het IP-protocol en niet meer via de COAX/CAI.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je IPTV hebt en geen kabel-tv meer. Helaas is het aanbod in PC-tuners
voor IPTV weinig tot niets! Je zou wel een extra ontvanger kunnen nemen en deze weer
gewoon op een anloge video-ingang kunnen zetten, maar dat is denk ik niet zoals je het
bedoelt: jij wilt zappen op de computer. Helaas, heb geduld...

Ik zie trouwens dat je in Zuid-Holland woont. Toevallig in het Woerdblok te Naaldwijk?

Hij kijkt dus IPTV, en dat werkt inderdaad via UTP: de glasvezel (meestal) gaat in een box,
en die box wordt weer doorgelinkt naar een kleine TV-tuner. Die TV-tuner wordt weer, meestal
met tulpen, aangesloten op de TV. Zo kijk je TV via het IP-protocol en niet meer via de COAX/CAI.

Jij snapt wat ik bedoel, bedankt voor je research. Helaas dat ze er niet zijn, ja ik woon in de buurt van naaldwijk, niet in Naaldwijk zelf. Maar ik verwacht ze inderdaad ter zijne tijd ook op de markt.

MVG Rayy1990:thumb:

Dat dacht ik al, zeker Caiway dan zeker? Daar werk ik en ik heb net alle lessen rondom IPTV voltooid! :D
Wel glasvezel? Waar dan als ik vragen mag? Achter het Woerdblok ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan