Tv tuner, Slecht beeld welke software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

master09

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Beste leden,
Heb ongeveer week terug een Avermedia Tv Tuner kaart gekocht voor mijn pc, Is compatibel met windows 7 en werkt ook gewoon.
Alleen Heb ik geen goed beeld, Er komen wazige strepen door het beeld of het is heel sneeuwerig. Heb het geprobeerd met windows media center en de avermedia software zelf, Bij de avermedia software was het beeld ietstjes beter alleen had ik daarop maar 4 kanalen en op windows media center 23(Analoog) Is er een manier om Het beeld te verbeteren of is er sofware die jullie aanraden om tv mee te kijken, Het licht niet aan de kabel want waneer ik hem op mijn ''Game'' tv aansluit heb ik gewoon helder beeld.
alvast bedankt!

Mvg Maikel

Van dat sneeuwerige heb ik ook last met mijn tv-tunerkaart. Die is alleen 3 jaar oud... :) . Heeft eigenlijk nooit goed gewerkt, weinig zenders etc. Dus ik denk dat je het ermee zal moeten doen...

[CPP]Maar er zal toch wel een reden voor zijn dat ik zon slecht beeld heb, (Het was een goedkope tunerkaart moet ik zeggen)[/CPP]

Van dat sneeuwerige heb ik ook last met mijn tv-tunerkaart. Die is alleen 3 jaar oud... :) . Heeft eigenlijk nooit goed gewerkt, weinig zenders etc. Dus ik denk dat je het ermee zal moeten doen...
Maar er zal toch wel een reden voor zijn dat ik zon slecht beeld heb, (Het was een goedkope tunerkaart moet ik zeggen)

Ik denk dat dit 2 oorzaken kan hebben:
1. je bekijkt het beeld momenteel (wrs.) op een lcd scherm; die hebben een hogere resolutie dan de vroegere beeldbuizen
2. de tuner is goedkoop en zoals het spreekwoord zegt: "Goedkoop is duurkoop.":)

Als in Win7 mediacenter een slecht beeld geeft, is de kaart slecht.
Via Marktplaats kocht ik verschillende PCTV kaartjes (was destijds Pinnacle).
Heb er nog wel eentje voor je, mag je hebben voor 10 euro.

@AndreazZz;
Beeldbuizen zijn niet beperkt m.b.t. de resolutie, dat is onjuist.
De electronen bundel trekt lijnen op je scherm en het is hem worst wat voor signaal hij krijgt.
Alleen heel oude hadden een beperking in de verticale snelheid, dacht voor 1998.
Dit verhaal geld dus voor VGA aangestuurde beeld buizen.
Een TV is een ander verhaal, die kent alleen Composiet en svga input. Hier ligt de verticale synchronisatie vast.

Alleen je grafische kaart kent die beperking.
Die moet nl. het juiste aantal lijnen produceren.

Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan