TV-Tuner ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KALIWATCH

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2007
Hallo,

Vorig jaar heb ik een TVTUNER gekocht van Pinnacle, een PCTV 100e.
Deze deed het probleemloos met Windows XP, en nu heb ik
Windows vista, en doettie het niet meer.. Weet iemand een plug in/downsload/oplossing?

Zolang dit het niet doet.. zit ik zonder televiesie..

Groetjes Mario

Hoi,

Bij :configuratiescherm-introductiescherm meer details daar kan je kijken of hij 32 of 64 bits is.

Modag

Hoi,

Ik denk dat je emmon,exe moet hebben dat is een toepassing.

Modag

Nee helaas.. er komt alleen een klein dingetje bij onder in de balk waar alleen Exit een optie is.. :confused:

Doe het vanuit nieuwe hardware of apparaatbeheer, en verwijs naar PCTVEMPV.inf, dat zie je als je in de mapopties alles zo zet dat je ook alles kunt zien.

ik heb een oplossing denk ik.

Ga naar 'configuratiescherm - apparaatbeheer' en selecteer dan je Tv-kaart. En kies voor
'stuurprogramma's bijwerken'. En selecteer dan 'op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken' en blader daarna naar de uitgepakte stuurprogramma's die je gedownload hebt.
Als het goed is wordt de stuurprogramma nu gevonden.

Zo niet dan kies je de optie 'ik wil kiezen uit een lijst stuurprogramma's...' en selecteer je bladeren en selecteer je 'PCTVEMPV' of 'PCTVEMPA'.

Modag

Volgens mij heeft hij de wel het audio-gedeelte kunnen vinden maar de tv-gedeelte nog niet en dat is volgens mij die onbekende apparaat. Kijk eens even of de handelingen werken van mijn vorige post op dat onbekende apparaat.

Modag

Welke versie van Windows Vista heb je eigenlijk? Want als je de Ultimate of Home Premium versie hebt dan is er al een mediacenter ingebouwd. Die zou je dan kunnen gebruiken.

Mocht je een andere versie hebben dan staat er op de pinnacle site versie 3.1 die Windows Vista ondersteund.

Modag

Laatst bewerkt door een moderator:
De eerste oplossing werkte niet.
En mijn Hardware (100e) is niet compitabel met Windows Media Center..
Daarom had ik deze ook eraf gegooid..

Welke download link raad je aan? Het zijn er zoveel..
En mijn pc-interlligentie is niet zo goed.. :o

Dit staat in het Leesmij bestand:

Geschikte hardware:
PCTV Analog PCI
PCTV PCI
PCTV 110i
PCTV MCE Companion
PCTV 310i
PCTV 310c
PCTV 3010ix
PCTV 330e
PCTV 800e
PCTV HD Stick

Ik heb de 100e.. deze staat er niet bij..
Toen ik het installeerde was er geen Exe bestand.. zie screenshot.

naamloosvn9.jpg

Helaas, te mooi om waar te zijn..
Het installeren doet het prima!
Alleen krijg ik nu de fout:

Install .NET FRAMEWORK 2.0.

als ik dit installeer, krijg ik de melding dat het er al opstaat...

Hallo,
Ik heb het nu éindelijk zover dat er geen 'onbekende hardware' meer is,
of andere hardwarefouten. (Dat van bovenstaand onbekend apparaat was de webcam..)

knipselag8.jpg

Hiervoor heb ik een bepaalde driver geinstalleerd.. op de downloadpagina stond:

The files contained in this package are hardware drivers only. Beside the driver, a compatible TV recording software (depending on product, e.g. Pinnacle TVCenter Pro or Windows Media Center) will be required for watching / recording TV. For analog TV reception in Windows Media Center (where applicable), the Pinnacle PCTV Installer for Windows Media Center will be required.

Toen heb ik het geprobeerd in Windows Media Center, en toen viel de computer uit.. ik had zoieso namenlijk al eens gehoord dat de 100e niet werkte met Windows Media Center. Vervolgens had ik Pinnacle PCTV Installer for Windows Media Center 3.1 gedownload, maar daar is geen .exe programma; zie hier:

naamloosxa4.jpg

Wat kan ik nu het beste doen? :confused:

Je hebt dus geen windows media center?

Welke Vista versie heb je dan? Home basic?

Dan zou je die eerder genoemde TVCenter Pro 4.92 patch moeten hebben.

Welke software was er oorspronkelijk bijgeleverd?

Jawel die heb ik wel, maar die blijft vasthangen zodra ik het opstart.
Ik heb de Ultimate versie.

Bijgeleverd was: Pinnacle Mediacenter v3.0, maar deze doet het niet met Vista.
Ik ben nu de 4.92 versie nogmaals aan het installeren.. ben benieuws

Maar met windows media center heb je die toch niet nodig, Pinnacle drivers zouden voldoende moeten zijn om de TV Tuner door WMC te laten initialiseren, of wil dat ook niet, krijg je de melding bij TV instellen, "geen tuner gevonden"?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan