Ik heb voor mijn ACER-laptop (2001 WLCi) een kabel gekocht om DVD's af te kunnen spelen op mijn TV. De kabel is een S-video out met 2 tulpjes (voor het geluid) naar een Scartplug voor de TV. De 2 tulpjes heb ik via een verloopstekker aangesloten op de koptelefoonuitgang en de S-video out kabel uiteraard op de S-video out van de laptop. Het lijkt me eerlijk gezegd niet ideaal dat ik het geluid uit de koptelefoonuitgang moet halen, want ik moet het niveau behoorlijk opvoeren om het een beetje hoorbaar te maken op de TV. Het beeld is verder prima, dat is het probleem niet.
Mijn vraag: is het geluid OOK niet uit de S-video out van de laptop te halen, want het valt me op dat er veel meer pooltjes op de S-video-uitgang zijn dan er door mijn huidige kabel gebruikt wordt (nu 4). M.a.w. heb ik eigenlijk een ander kabeltje nodig???
Bij voorbaat dank voor de medewerking.
Mijn vraag: is het geluid OOK niet uit de S-video out van de laptop te halen, want het valt me op dat er veel meer pooltjes op de S-video-uitgang zijn dan er door mijn huidige kabel gebruikt wordt (nu 4). M.a.w. heb ik eigenlijk een ander kabeltje nodig???
Bij voorbaat dank voor de medewerking.