Tv van de aldi

Status
Niet open voor verdere reacties.

janto10

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Hoi , wij hebben een tv gekocht vorig jaar bij de aldi en die deed het perfect sinds een paar dagen terug... als je em aanzet doet is alles ok alleen als ie paar sec aan is dan zie je bij ned 1 2 en 3 geen kleur en dan weer wel heel raar...dit is alleen bij ned 1 2 en 3 bij rtl4 etc is gewoon kleur, ik heb em boven getest en zelde probleem , op de andere tvs is dit probleem niet.

http://nl.youtube.com/watch?v=Dazy0J2xvGE

Sluit nog eens een paar dingen uit voordat je aan allerlei moeilijke defecten gaat denken:

zet Nederland 1 eens op een vrij kanaal (>50) en dan NIET kiezen voor verplaatsen van de huidige Ned-1, maar gewoon via de tuner (manual dus) Nederland 1 op een nieuw hoog kanaal zetten. Zelfde probleem op een ander kanaal? Dan denk ik niet dat er een defect is aan je TV, maar dat het te maken heeft met het signaal van de provider v.w.b. 1, 2 en 3.
Heb je het probleem NIET op dat nieuwere hogere kanaal met Ned-1, dan zijn kennelijk de Nederlandse zenders een klein stukje "weggelopen" vanaf hun huidige positie op hun huidige zenderinstellingen.

Hoi , ik heb net nl 1 op ander hoger kanaal gezet en is precies hetzelfde.. maar hoe ken het dan zijn dat op andere tv`s het singaal op 1 2 en 3 wel goed zijn
Fijnsafst helpt ook niet.

Je scherm is m.i. niet kapot, het ligt volgens mij aan het aangeboden signaal. Buren?

hmmz....? dan zou ik toch bij andere tv`s ook prob mooeten hebben ?

dat is het em juist bij alle andere heb ik prima beeld en geluid...

dat is wat ik ook zo vreemd vind

Dat is het lastige van het probleem.
Staat er soms een of ander electrisch apparaat in de buurt van de tv dat er voorheen nog niet stond?
Als er helemaal niets anders is dan voorheen, dan ben ik idd. bang dat er toch geen andere mogelijkheid kan zijn dan een defect. Alleen de logiga ervan ontgaat mij dan een beetje. De enige optie zou kunnen zijn dat NL1, 2 en 3 op een "band" zitten waarop geen enkele andere zender zit. (Is dat zo? Dat zou je aan de TV moeten kunnen zien tijdens het handmatig opzoeken van zenders. Zitten er op dezelfde "band" geen andere zenders dan de NL1, 2 en 3?) In dat geval zou de tuner defect kunnen zijn. Zitten er meerdere zenders op diezelfde band dan is de logica echt ver te zoeken en "spookt" het in jouw tv.

met band bedoel je S of C ?

er staat geen ander appaaraat alles is hoe het voorheen was.. dit probleem is spontaan opgetreden. en als je tv aanzet dan is op 1 2 en 3 alles prima maar na paar sec verdwijnt de kleur en gaat ie zo vaag doen , dit is overigens alleen bij 1 2 en 3 bij rtl 4 en alle andere zenders is alles prima

Correct, zoek handmatig de "band" eens af waarop je ook NL 1, 2 en 3 tegenkomt. Welke zenders kom je nog meer daar tegen en nog belangrijker, wat doen díe zenders als je ze even op een willekeurige positie vastlegt. Als die dan ook "raar" doen, dan mag je idd. aannemen dat de tuner defect is (tuner=zenderzoeker/vastlegger)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan