tv versus receiver

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekzicht

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2013
Berichten
6
Vraag, ik heb een Philips TV, het type 32PFL7605H/12. Daarin zit aan de zijkant een Ziggo CI + modules.

Nu wil ik hierop aan sluiten een receiver van Denon , een type avr 1713.

Ik had eerst een ziggo harddisk recorder maar die ging kapot. Toen ik dat ding nog had zat er dus geen modules in de TV En als ik de receiver aanzetten kreeg ik beeld als ik op de receiver de knop sbl/sat ik drukte, ik had toen beeld en geluid. En op de knop er naast had ik beeld en geluid van mijn mediaspeler. Dat allemaal via de afstandsbediening van de Denon receiver. Op mijn tv had ik om dit te bereiken bij voorkeuren ingesteld dat ik een harddisk recorder had. Daar stond hij dus standaard op.

Maar harddisk recorder is weg.

Hoe krijg ik de tv nu aangesloten op de Denon receiver, zodat ik als ik op de knop van de afstandsbediening van mijn receiver druk net als eer gewoon weer beeld en geluid ontvang van mijn tv. En welk apparaat voeg ik toen op mijn tv? De mediaspeler loopt gewoon wel via de receiver, zowel beeld als geluid, maar de tv niet. Ik snap er niks meer van. Wie kan me helpen
 
Sluit eens iets anders aan op die ingangen... doen die ingangen het dan wel?
Heb je wel de juiste uitgang van de Denon....
 
Laatst bewerkt:
ik heb op de tv nu ingesteld, home cinema, even zonder zonder audio kabel, kan t ook een gewone tulip kabel zijn. Maar zonder audi zou ik wel beeld moeten hebben toch, via de hdmi?
 
p64....
HDMI connection issues
There are problems with HDMI devices:
 Note that HDCP (High-bandwidth
Digital Content Protection) support can
delay the time taken for a TV to display
content from a HDMI device.
 If the TV does not recognize the HDMI
device and no picture is displayed, try
switching the source from one device
to another and back again.
 If there are intermittent sound
disruptions, check that output settings
from the HDMI device are correct.HDMI connection issues
There are problems with HDMI devices:
.
en de volgende pagina nog meer..
 
Heb je je apparaat wel toegevoegd via de home knop op je afstandsbediening van je tv?
 
Laatst bewerkt:
ja heb ik toegevoegd, ik weet alleen niet goed welke ik kiezen, bij home cinema vraagt hij ook om een audio kabel, maar is dat nodig met een HDMI?
op alle apartaten doe de mediaspeler het wel.
 
ik lees dit net op een website van Philips, wel is waar van een Philips receiver ,maar toch.
Ik wil het geluid van TV-programma's via de luidsprekers van de ontvanger beluisteren. Hoe krijg ik dit gedaan?

Op de meeste televisietoestellen zit een analoge L/R-audio-uitgang (rode/witte aansluitingen) of een coaxiale/optische uitgang. Sluit de analoge L/R-audio-uitgang of de coaxiale/optische uitgang van de TV aan op de audio-ingangen van de ontvanger. Stel de bron in voor de ontvangst van audiosignalen via deze aansluitingen. Schakel op de ontvanger over naar de juiste bron om het geluid van TV-programma's via de luidsprekers van de ontvanger te beluisteren. Opmerking: een HDMI-aansluiting kan volgens de specificaties voor HDMI-aansluitingen v1.3a/b het geluid van TV-programma's niet overbrengen naar de ontvanger. Het is dus niet mogelijk het geluid van TV-programma's via de ontvanger te beluisteren middels een HDMI-aansluiting.
 
Wat is er veranderd: het TV signaal komt niet meer van ’buiten’, maar van de TV zelf.
Volgens mij is de HDMI poort op je TV een ingang, en geen uitgang. Je kunt dus geen beeld van de TV naar de Denon sturen, alleen het geluid. Dat kun je doen met een coaxiale kabel. Misschien lukt het ook met een HDMI 1.4 kabel, (vanaf 1.4 werd audio return channel toegevoegd, maar in jouw geval komt het beeldsignaal niet van buiten, dus kan me voorstellen dat dat niet werkt).

Coaxiale tulp kabels zijn overal te koop, zoals hier: http://www.allekabels.nl/audio_kabels/Digital-Coaxiaal-Kabels.html
Misschien moet je op de TV nog wat instellen bij ’Configure TV speakers’ - op pagina 60 vd manual.
De coaxiale kabel stop je in de oranje sbl/sat ingang van de receiver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan