tv via versterker aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

LCvanDinteren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Berichten
4
Hallo allemaal,

Om te beginnen zal ik mijn setup thuis omschrijven:

Ik heb een pc, 3 beeldschermen, versterker en tv. (versterker en tv aan andere kant van kamer)
Er gaat een HDMI kabel van de pc naar de versterker en die wordt doorgelinked naar de tv,
echter wordt het beeld van de tv een soort van blauw/paars weergegeven.

Een tijdje geleden heb ik 2 nieuwe videokaarten gekocht (ATI Radeon 7770)
Sinds ik deze heb geinstalleerd krijg ik regelmatig een bsod.
Drivers e.d. zijn allemaal up-to-date en goed geinstalleerd.

De bsod's zijn mee te leven (ongeveer 1 per 1 à 2 weken), maar ik wil wel goed beeld op mijn tv.
Heeft iemand hier ervaring mee of ideeën hoe ik dit kan oplossen?

Ik zat zelf te denken aan nieuw mobo+cpu + volledige herinstallatie van windows.
Maar als er oplossingen zijn waarbij ik de huidige hardware kan behouden zou dat prettig zijn.
De i7 930 (generatie 1) doet in principe nog prima zijn werk.

Alvast bedankt!

Leander
 
hdmi kabel al rechtstreeks aangesloten op je tv? zo ja heb je dan nog deze problemen?

heb je dit probleem ook op een ander scherm via hdmi?
heb je het al met een andere hdmi kabel geprobeerd?
 
Rechtstreeks aangesloten werkte wel, het andere scherm dat op hdmi zit geeft ook geen problemen.
Het probleem zit niet in de kabel, als ik dezelfde kabel in mijn laptop doe krijg ik wel gewoon goed beeld.
 
Dan zit het probleem dus niet in je computer? maar meer in versterker.

Kun je niet kabel naar TV, en dan geluid van TV naar versterker?
 
zit wel in de computer volgens mij, als ik namelijk mijn laptop met dezelfde kabel die nu in de pc zit aansluit krijg ik wel gewoon beeld op de tv
en de tv ondersteunt helaas geen hdmi doorlink
 
Waarom zit er eigenlijk een versterker tussen? Bij analoog signaal heeft dit soms wel zin, maar bij het digitale HDMI zie ik er het nut niet van in.
 
LOL, ik dacht aan een signaal versterker... :)

Anywho, in dat geval alle input rechtstreeks op TV aansluiten en versterker voor output ook aan TV hangen.
 
Staan de instellingen voor HDMI van de grafische kaart in de PC dan wel goed?
Er is een hoop in te stellen in CCC ervoor, de vraag is of die de TV wel ziet als de versterker er tussen zit.
 
de versterker haalt het geluid eraf, zodat ik ook mijn muziek over een goede speakerset kan luisteren

hij ziet de versterker gewoon als beeldscherm, ik kan ook de resolutie e.d. wel aanpassen, alleen de kleur gaat niet goed

heb nu mijn pc rechtstreeks op de tv, dat werkt, geluid krijg ik nu uit de speakers van mijn tv, nu nog zoeken naar een manier om dat geluid naar versterker te sturen.
Als het werkt zijn jullie mijn helden!

Had ergens nog n coax kabel liggen, tis niet de meest charmante oplossing geworden maar t werkt wel, heel hartelijk bedankt allemaal!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@LCvanDinteren,
Welkom op helpmij,

Ik heb je berichten samengevoegd tot 1 bericht. Als je nog informatie wilt toevoegen indien er nog geen reactie is geweest kun je hiervoor de knop bericht aanpassen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan