tv werkt zonder antenne?

Status
Niet open voor verdere reacties.

xgamer

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2012
Berichten
308
hallo, ff een klein vraagje,

ik heb mijn tv aan en kijk south park, maar ik kijk een keer achter de bank en zie dat de stekker van antenne eruit ligt.
hoe kan dit? Het is wel zo dat alleen heel veel kanalen niet werken. ik heb alleen gemerkt dat veronica/disney XD, rtl 8, commedy central, nickelodeon/ teennick, één, canvas, discovery channel, eurosport, 13th street, xite, investigation discovery en cnn het doen. weet iemand hoe dit kan?

alvast bedankt!
 
Vraag verplaatst van hardware overig naar de televisie afdeling.
 
Mogelijk worden sommige zenders ontvangen door de ingebouwde tuner (DVB-T) van de televisie. Die zenders zullen waarschijnlijk gratis zijn. De door jou genoemde zenders zijn betaald en zullen dus alleen werken op de kabel als onderdeel van je abonnement.
 
oeps, ik maakte een typ fout, dat zijn de kanalen die ik dan juist wel ontvang.

en wat ook zo is is dat als ik de kabel van de tv eruit trek valt het signaal wel weg, maar het is nog steeds vreemd dat het zonder stekker wel doet.
 
Laatst bewerkt:
Dat klinkt niet zo logisch, dat je al die betaalde zenders uit de ether kan ontvangen. Je kunt dus geen gratis zenders als Nederland 1 en 2 en je regionale zender ontvangen als de antennekabel niet aangesloten is?
 
nee, ik kan geen zenders als nederland 1 ontvangen. maar alles werkt weer niet als ik de kabel uit mijn tv haal. het werkt dus nog wel als ik de stekker eruit haal.
maar ik moet alsnog de kaart hebben voor de toegang van de kanalen (die kaart die je in de tv steekt)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het zo direct niet durven te zeggen. :confused: Ik vind het vreemd, dat wel.
 
ja, en wat ook zo vreemd is dat als ik even een beweging maak (zoals op de bank neer ploffen) wanneer het signaal slecht is valt het eventjes weg en dat is het er weer na 5 seconden.
 
Het schiet me nu wel te binnen, dat toen wij thuis digitale tv aan het installeren waren, ook bepaalde zenders konden ontvangen via DVB-T en hierbij ook veel signaalverlies hadden en niet alle zenders konden ontvangen. Ik kan het alleen niet helemaal verklaren.
 
Heb je toevallig ook een usb-dongle in je TV steken? tzou kunnen zijn dat ie slecht signaal ontvangt doordat ie te ver van de router staat ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan