Tv ziet harde schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnedv14

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2016
Beste kenners, lotgenoten, geïnteresseerden,...

Gisteren kocht ik een externe harde schijf(1TB) met als bedoeling allerlei series en films erop te zetten, zodat ik deze gewoon in de tv zou kunnen steken en lekker zou kunnen chillen terwijl ik mijn series kijk.
Niets is minder waar helaas; wanneer ik de harde schijf aansluit op de tv krijg ik de melding dat er geen apparaat is aangesloten.
Wanneer ik er een andere harde schijf op aansluit, doet hij het wel.

Na ondertussen heel wat opzoekingswerk te hebben gedaan, ben ik er nog niet uit, dus stel ik de vraag hier:
Wat kan er schelen/wat kan ik doen?

Mvg,
Arne

Laatst bewerkt:
En wat is het verschil tussen de schijf die wel werkt en degene die het niet doet..?
Wellicht heeft de ene een netstroom-adapter en de andere niet..?

En wat is het verschil tussen de schijf die wel werkt en degene die het niet doet..?
Wellicht heeft de ene een netstroom-adapter en de andere niet..?

De precieze eigenschappen weet ik niet. De schijf die wel werkt is enkele jaren oud(+-2014-15), net zoals mijn tv(+-2011).
Ik moet ze beiden op dezelfde manier verbinden met de tv, met dezelfde kabel en er komen geen andere kabels aan te pas.
De nieuwe is trouwens 1TB en de oude 500GB

Of de ene is FAT en de andere NTFS geformatteerd?

Ze zijn beide NTFS geformatteerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan blijft er weinig aan opties over.
Ik ga er vanuit dat de schijf die niet wil, het wél op een pc / laptop doet?
Zo ja, dan zou het mogelijk zijn dat je TV niet overweg kan met een grote (1 TB) hdd. Welke merk en type TV betreft het precies?

Waarschijnlijk gebruikt de nieuwe HDD het zgn. Advanced Format met 4K sectoren en de oude het "ouderwetse" formaat van 512 bytes per sector.
Hier staat dat uitgelegd.
Mijn vermoeden is dat de tv, omdat de techniek hiervan dateert van voor de overstap naar Advanced Format, hier niet mee overweg kan.

Dan blijft er weinig aan opties over.
Ik ga er vanuit dat de schijf die niet wil, het wél op een pc / laptop doet?
Zo ja, dan zou het mogelijk zijn dat je TV niet overweg kan met een grote (1 TB) hdd. Welke merk en type TV betreft het precies?

Dat is het jammer genoeg ook niet, ik leende gisteren een externe harde schijf van een vriend om wat dingen te kopiëren en heb hem direct eens geprobeerd op mijn tv, en deze deed het wel.

Het gaat om een Samsung SmartTV, het was één van de eerste smartTV's die op de markt kwamen

Waarschijnlijk gebruikt de nieuwe HDD het zgn. Advanced Format met 4K sectoren en de oude het "ouderwetse" formaat van 512 bytes per sector.
Hier staat dat uitgelegd.
Mijn vermoeden is dat de tv, omdat de techniek hiervan dateert van voor de overstap naar Advanced Format, hier niet mee overweg kan.

Dus ik moet er dan eigenlijk mee leren leven dat ik de harde schijf voor niets heb gekocht? :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou niet weten hoe je zo'n schijf werkend krijgt met het oude 512 bytes sectorformaat...volgens mij kan dat niet, heb er ook nog nooit van gehoord...

Als in jouw artikel lees, leer ik dat ze sinds 2009 zijn begonnen met het invoeren van het 4K systeem. De harde schijf die wel werkt werd echter pas aangekocht rond 2014.. zou deze dan ook niet 4K zijn?

Ik heb het e.e.a. hier even getest. Toeval wil namelijk dat ik een platte Samsung Smart TV heb uit 2011 en een 2 TB externe hdd van WD (1,5 jaar oud). Schijf wordt probleemloos uitgelezen.
Ik vermoed derhalve................ tja, ik weet eigenlijk niet waarom jouw schijf niet wordt herkend.

Je zou nog even de 1 TB schijf op een computer opnieuw kunnen formatteren? Nee heb je,.............

Laatst bewerkt:
Mijn harde schijf is ook van WD! En dat zal ik vanavond proberen, naar welk formaat formatteer ik hem best?
Maakt het misschien iets uit in welke usb ik hem steek?

Ik heb de eerste vrije USB poort gepakt (dat was USB 3)
Probeer beide, snelformatteren duurt nog geen 30 seconden maar als je de schijf niet in partities hebt verdeeld, zal FAT geen optie zijn denk ik.

Laatst bewerkt:
"Deze computer" en daarna een rechtse klik op de schijf. (In de verkenner een rechtse klik levert hetzelfde resultaat op)

Werkt dus nog altijd niet.. niemand een geniale oplossing achter de hand toevallig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan