TVDebug.log

Status
Niet open voor verdere reacties.

eagleforce

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Er zijn nog steeds wat probleempjes met mijn computer.
Nogal eens moet ik hem opnieuw opstarten.
Bij de dan volgende schijfcontrole krijg ik steevast de vo;lgende opmerking.
“c:\windows\intern”1\TVDEBUG.log wordt verkeerd weergegeven….etc”
Mijn vraag : wat is dit voor een log
waardoor komt dit.
Wie kan mij het licht laten zien??
groeten eagleforce.

TVDEBUG.log is van True Vector van ZoneAlarm.
Het bevindt zich in C:\Windows\Internet logs.
Als je in veilige modus opstart kun je het verwijderen.
Daarna maakt ZoneAlarm een nieuw log.

Guus.

Laatst bewerkt:
Nog even ter aanvulling: als je hierna nog steeds die problemen houdt en die melding weer terugkomt, betekent dat niet dat er een fout in ZoneAlarm zit.
In dat geval moet je even laten weten wat die problemen zijn waardoor je steeds moet afsluiten.

Guus.

Laatst bewerkt:
Beste Guus,

Bedankt voor je advies.
We hebben gedaan zoals je schreef.
Of het effect heeft moeten we afwachten.
Voorlopig zal ik de vraag als opgelost aanduiden.
Wat zijn de verdere perikelen?
Wel ik heb sinds een 3 a 4 tal weken een bestandje VVSN.exe op mijn computer gehad.
Ik heb het verwijderd (Windows in de normale mode wat wrs fout is geweest).
Ik dacht dat het weg was maar tijdens mijn internetten gaf het acte de presente. Waar zat het ? Het bleek in C\recycling \D21 te zitten.
Weer in de normale mode het trachten te verwijderen. dat lijkt te zijn gelukt, maar er is een info2 als rest. Maar misschien is dat laatste fout en helemaal geen rest van VVSN.exe.
Het enige wat me echter irriteert is dat info2 uit de recycling box.
Maar of dat de oorzaak is van de onstabiliteit weet ik niet.
Ik heb geprobeerd je website te bekijken. Maar ook met niet automatisch vergroten krijg ik geen view.
.
mijn Zonealarm geeft na de verwijdering van het TVDEBUG Log en na het einde van eentrial periode van Zone alarm Pro, waarna ik weer op de freedownload versie terug viel (sind vanmorgen) veel alerten. Men tracht van het internet mijn Port 445 voor netwerken) te penetreren. Ik heb helemaalgeen netwerken of maak daar deel van uit. Mischien moet ik gwoon aan tikken het vakje "herinner dit"en vervolgens nee aanklikken.Het is een ratjetoe verhaal.
In ieder geval bedankt en wachten dus af.
Eagleforce Portugal.

Laatst bewerkt:
van de wal in de sloot

HHelaas bleef ik moeilijkheden houden met het TVDEBUG.log, zoals bleek vanmorgen. Duss verwijderen van het oude en het automatisch aanmaken van een nieuw log hielp niet.
Toen met uninstaller van Mcfee Zonealarm verwijderd.
Daarna getracht zonealarm opnieuw te installeren.
Tijdens het installeren fout melding
1 C\windows\temp\vsdb.dll en VSdata.dll kunnen niet worden geopend
Later bij herstart van de computer 2 messages
validation failed for C\windows\system\VSPUBAPI.dll en VSDATA.dll
Zonealarm functioneert daardoor niet meer en ik zit dus momenteel zonder firewall.
We weet raad??
Eagleforce

Re: van de wal in de sloot

Geplaatst door eagleforce
HHelaas bleef ik moeilijkheden houden met het TVDEBUG.log
En daarom heb je ZoneAlarm verwijderd, terwijk ik in mijn vorige bericht zei dat de melding niet op een fout in ZA wijst. :rolleyes: Als een bepaald programma door een fout afgesloten wordt, veroorzaakt dat een fout in het TVDEBUG.log, maar dat heeft niets met ZA zelf te maken.
Waarom je ZA met de uninstaller van McAfee verwijderd hebt is me ook niet duidelijk - ZA heeft een prima uninstaller van zichzelf.
In je bericht van gisteren lees ook ik dat je spyware bent gaan verwijderen zonder goed te weten hoe dat moet. Voor dat soort dingen kun je beter een HijackThis-log plaatsen; dan wordt je precies verteld hoe je dat op een veilige manier kunt doen.
En nu is het dus een puinhoop.:(
Als ik jou was zou ik de boel maar eens formatteren en opnieuw installeren.

Guus.

Laatst bewerkt:
De puinhoop

Beste Guus,
Binnenkort hoop ik 75 te worden. Mijn hele leven bestaat bijna uit "door schade en schande wijs worden" Wel, oud ben ik wel aan het worden. Wijs is an other question.
Maar goed die denk- richting van "op nieuw installeren" is mij de laatste weken ook al door het hoofd gegaan.
Ik moet echter eerst naar Nederland voor een oogcontrole ( Ik heb daar een speciale operatie ondergaan vorig jaar die alleen maar daar wordt gedaan)
Ik hoop dan ook een nieuwe PC aan te schaffen ( deze is 5 jaar oud)
Draait die eenmaal, dan kan ik zien wat ik van de oude aan bestanden en documenten en foto's over wil nemen .Daarna kan ik je "lecture" over Windows 98 Se opniuew en goed installeren uitvoeren. Maar dat is toch wel vlug een dag taak . wanneer ik dat stuk vluchtig door neem.. En bovendien zitten we dan al vlak voor Pasen Dus bedankt zover. Twee daagjes redt ik het nog wel met dit oude beestje ( niet te veel internetten)
Ik hoop je voor of net na de pasen het resultaat te laten weten.
Ik zal het bericht maar voorlopig als gesloten en opgelost aanmerken.
Bedankt zover en tot hores,

Eagleforce. ( Portugal)

Laatst bewerkt:
Re: De puinhoop

Mijn hele leven bestaat bijna uit "door schade en schande wijs worden"
Volgens mij heeft iedereen dat. Al wordt je 110. :D
Daarna kan ik je lecture over Windows 98 Se opniuew en goed installeren uitvoeren. Maar dat is toch wel een dag taak
Daar kun je inderdaad het best een dagje voor uittrekken.:)
Als je Windows 98 SE wilt blijven gebruiken en een nieuwe computer gaat kopen, kies dan een niet al te grote harde schijf; 20 tot 40 GB is voor de meeste mensen meer dan voldoende (ik heb zelf 6 GB waarvan de helft meestal leeg is).
Bovendien kan FDISK niet overweg met schijven groter dan 64 GB.
Een processor van 1,8 of 2 GHz is ook meer dan genoeg.
Ik zou wel kiezen voor 512 MB ram-geheugen; dat laat alles lekker vlot werken.
Een videokaart van 64 MB erbij en je hebt een prima systeem.
Maar het belangrijkste: laat je geen Windows XP aansmeren. Het ziet er wat gelikter uit, maar een goed geconfigureerd Windows 98 SE doet echt niet onder voor XP.
En kan er ook heel mooi uitzien - zie bijlage.:)

Guus.

Laatst bewerkt:
Beste Guus,
Bedankt voor je advies. Zal het uit printen en mee nemen naar holland.
Inderdaad een goed idee om windows 98 te blijven gebruiken. Maar waarom heeft die jongen dan toch een nieuwe computer nodig??
Wel mijn processor is te langzaam en ik heb niet genoeg ram gehegen Omdat er hier bij te kopen. Wel voordat geld heb je bijna een nieuwe computer met platte monitor van dell in nederland.
Zelf inbouwen is geen optie . IK heb momenteel een schijf van 20 Gb inderdaad meer dan genoeg.
groetjes
Eagleforce.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan