twain

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
117
heb een trust easy webscan 19200 scanner
heb dat ding een poosje niet gebruikt en nu ik het wel wil doen krijg ik een bericht

Failed to open twain driver

heb het program verwijderd en opnieuw geinstaleerd maar zonder resultaat ,
ben op de site van trust geweest en heb daar de nieuwste drivers gedownload maar nog steeds geen resultaat
vermoed dus dat windows een of ander geintje met me uithaald maar wat
heb mijn scanner dringend nodig dus............. HELP!!!!!!!! :shocked:

O.S windows xp hom edition (servicepack 2)
 
Misschien een vreemde vraag, maar is hij wel compatible met XP?
Heeft hij een USB aansluiting?

Zoja, probeer het es op een andere USB aansluiting, en kijk of de scanner wordt herkend.
Deinstalleer eerst alle software -> reboot -> zet hem op een andere aansluiting en installeer de software als hij wordt herkend.

(het kan ook zijn dat je eerst de software moet installeren voordat je hem op een andere USB inplugged)
 
Stanley19 zei:
Misschien een vreemde vraag, maar is hij wel compatible met XP?
Heeft hij een USB aansluiting?

Zoja, probeer het es op een andere USB aansluiting, en kijk of de scanner wordt herkend.
Deinstalleer eerst alle software -> reboot -> zet hem op een andere aansluiting en installeer de software als hij wordt herkend.

(het kan ook zijn dat je eerst de software moet installeren voordat je hem op een andere USB inplugged)

heb alles wat je hier aangeeft ook geprobeert maar krijg steeds het zelfde
heb alle usb poorten geprobeert
de procedure wordt dan opgestart nl windows configureert de usb poort,en gaat opzoek naar de drivers .
alles lijkt normaal totdat ik de scanner wil gebruiken en jahoor ,
Failed to open twain terwijl ik dit probleem eerder niet had
ga nu alle recent geinstalleerde programmas na
 
scanner wordt niet meer herkend door Windows

Beste Lobimang

Laat ik nou hetzelfde probleem hebben met een Medion scanner van Aldi. Twee weken geleden nog normaal gebruikt en na een automatische update van Windows werd de twain driver niet meer gelezen. Ik kon het apparaat nog wel gebruiken vanuit Photoshop, en Word, maar rechtstreeks vanuit de scanner kreeg ik die foutmelding. Heb een nieuwe driver geïnstalleerd vanaf de site van Medion, maar dat bood geen soulaas. Heb tot 4 keer toe contact gehad met de Medion en hun adviezen opgevolgd. Alles afgekoppeld en opnieuw geïnstalleerd, met als gevolg, dat de USB-scanner nu helemaal niet meer wordt herkend door Windows en dus geen verbinding meer tot stand kan brengen. Bij het opnieuw installeren kreeg ik een waarschuwing van Windows, dat het apparaatstuurprogramma niet digitaal is ondertekend door Microsoft en werd me aangeraden van verdere installatie af te zien. Ik ben doorgegaan met de installatie met het gevolg dat er nu niets meer werkt en met de helpdesk van Medion ben ik er ook niet uitgekomen. Het apparaat is pas 2 1/2 jaar oud.

Ik kan je adviseren, als het alleen een twainprobleem is, probeer dan de scanner te gebruiken vanuit je fotobewerkingsprogramma, dan heb je tenminste nog wat.

Misschien weet er toch nog iemand raad, hoe ik mijn scanner weer aan de praat krijg.
Ik heb de scanner ook nog op een andere (nieuwere pc) geïnstalleerd, maar ook daar werd hij niet herkend door Windows.
 
Laatst bewerkt:
bij mij gebeurt exact het zefde kan mijn scanner alleen vanuit mijn photoprogram en word openen hetgeen zeer vervelend is
wat ik nu wil proberen is al mijn belangrijke bestanden verpaatsen naar een externe hardeschijf en dan de pc weer terug brengen in de fabriek,s staat zien wat er dan gebeurt
want ik vind het te gek voor woorden dat microsoftzo met het apparatuur van derden omgaat
 
scanner wordt niet meer herkend door Windows

Besef waar je aan begint als je je pc terugzet naar fabrieksinstelling. Je zult dan weer heel veel in moeten stellen en het haalt waarschijnlijk niets uit. Ik heb mijn systeem teruggezet naar een herstelpunt, toen de scanner nog normaal werkte. Ook dit zonder resultaat.
Ik hoop er dus maar op dat er iemand is die weet hoe je een wijziging in stuurprogramma's, aangebracht door Microsoft, weer ongedaan kunt maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan