Twee aansluitingen beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
526
Hallo,

Ik heb gewoon een algemeen vraagje, maar die vraag kan ik nergens vinden op internet, dus stel ik hem even hier:
Ik heb net vandaag een nieuwe videokaart in mijn pc gezet, en toen ontdekte ik ineens dat er 2 blauwe aansluitingen zijn voor de pc
VGA_in.jpg
De ene aansluiting is van de videokaart en de andere niet.
Nu is mijn vraag: Maakt het uit in welke aansluiting je het beeldscherm aansluit?
En wordt mijn pc trager als ik hem in die andere doe (dus niet die van de videokaart)?
Ik ben echt een leek in beeldschermen, dus het zal misschien wel een rare vraag zijn :eek:

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Robbert,

Dit is zeker geen rare vraag. Als ik het goed begrijp heb je op het moederbord een vga aansluiting en op de videokaart ook eentje.
Dit betekend dat het moederbord een ingebouwde videokaart heeft. Meestal is dit een standaard-videokaart dat geen prestatie levert als het op games aankomt.
Het beste is dus dat je jouw beeldscherm dus aansluit op de videokaart die je net in de pc hebt gezet zodat er betere prestaties geleverd wordt.
Soms kan het zijn dat je eerst in de BIOS van het moederbord moet aangeven welke videokaart je wilt gebruiken. Indien dit zo is dan lees ik het wel als je hier hulp bij nodig hebt.

Welke videokaart heb je gekocht als ik vragen mag?
En indien dit niet teveel gevraagd is, welk moederbord heb je?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan