reneemettrie
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 1 aug 2006
Ik heb een Access DB met hierin een ledentabel. Hierin zitten leden van club A en club B.
Velden: ID, club, naam, adres,....
A1 -A -Jan- Antwerpen
B1- B- Els -Gent
B2- B- Chris- Brussel
Ik voer hier de leden van club A in.
Iemand anders vult op een kopie van de database de leden van club B in. Kunnen nieuwe leden zijn of wijzigingen in de bestaande.
B1-B-Els-Gent (ongewijzigd)
B2-B-Chris-Dendermonde (verhuisd)
B3-Jo-Ukkel (nieuw lid)
Op een bepaald moment moeten de tabel van Club B worden samengevoegd met de originele tabel.
Hoe doe ik dat?
Een append query gaat niet omdat je dan dubbele records zou maken (id is ook sleutelveld).
Bedoeling is dat aan de basistabel de nieuwe leden van club B (Jo uit Ukkel) worden toegevoegd, en de wijzigingen voor de bestaande leden (Chris is verhuisd) worden doorgevoerd.
Mensen die geen lid meer zijn worden niet verwijderd.
Velden: ID, club, naam, adres,....
A1 -A -Jan- Antwerpen
B1- B- Els -Gent
B2- B- Chris- Brussel
Ik voer hier de leden van club A in.
Iemand anders vult op een kopie van de database de leden van club B in. Kunnen nieuwe leden zijn of wijzigingen in de bestaande.
B1-B-Els-Gent (ongewijzigd)
B2-B-Chris-Dendermonde (verhuisd)
B3-Jo-Ukkel (nieuw lid)
Op een bepaald moment moeten de tabel van Club B worden samengevoegd met de originele tabel.
Hoe doe ik dat?
Een append query gaat niet omdat je dan dubbele records zou maken (id is ook sleutelveld).
Bedoeling is dat aan de basistabel de nieuwe leden van club B (Jo uit Ukkel) worden toegevoegd, en de wijzigingen voor de bestaande leden (Chris is verhuisd) worden doorgevoerd.
Mensen die geen lid meer zijn worden niet verwijderd.