twee administrators ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
Hallo,

Win XP2 Prof. Twee Schijven C en D
Had de map documents and settings op de D schijf staan. Toen de C opnieuw geinstalleerd.
Nu heb ik twee administrators. De oude met bestanden die vroeger op D stonden en een nieuwe. Ik had misschien de D los moeten maken voor ik opnieuw de C ging installeren. Kan ik die nieuwe nu verwijdenren? of moet ik de inhoud van de oude overzetten. Wie weet raad.????

grtz.,

henk Sr
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Nou ....
De eerste vraag is: waarom heb je opnieuw XP geïnstalleerd .... meestal is dat omdat je van een trage en vervuilde windhoos-situatie af wilt .....

Wanneer je nu de complete map Docs & Settings kopieert en weer terugzet, haal je een deel van de 'rommel' weer binnen.

Dat gebeurt trouwens ook met de wizard 'Bestanden in Instellingen overzetten' .... wanneer je daar geen eigen selecties in pleegt.
Een 'schone lei' is een .... juist.
Wat ik standaard doe (voor zowel mijzelf als mijn 'klanten') is de map 'Mijn documenten' lokaliseren op een tweede schijf (indien aanwezig) of een tweede partitie.
Daarmee ben je er, wat de backup van je gegevensbronnen betreft nog niet, want de data uit bijvoorbeeld OE of Outlook, het adresbook en mogelijk gegevens, gemaakt met andere(niet microsoft-) programma's kunnen op de systeempartitie staan.

In jou situatie zou ik het volgende doen:
- van de oorspronkelijke map D&S alsnog een reservekopie maken.
- in de veilige modus opstarten en een nieuwe gebruiker met administratorrechten aanmaken.
- inloggen (opnieuw veilige modus) onder deze 'nieuwe' en alle andere gebruikers (inclusief de data) verwijderen.
- tenslotte alleen die data uit je reservekopie kopiëren die 'van jouzelf' zijn naar de documentenmappen van deze nieuwe gebruiker.
- en als je zeker weet dat al je eigengmaakte gegevens daaruit zijn het hele ding weggooien.
 
Bedankt voor de reactie.
Antwoord op vraag 1 is :
C: was te klein, daarom opnieuw geinstalleerd. Overzetten met PM lukte, maar daarna kreeg ik problemen met registry.
Voor die tijd stond een deel van de programma's op een tweede schijf (D:) Het lijkt wel of bij het installeren van de C ook naar de D is gekeken en er daarom een tweede adminitrator op de C staat.
Ik heb wel de adressen en de favorieten en de mail naar een apart bestand van de D gezet. Ook de fot;s. De rest mag weg.

Verandert dit nog iets aan je raadgeving???

grtz.,

henk sr
 
Hoi,

Denk een kwestie van uitproberen ....
Heb je de C-partitie eerst verwijderd en hierna weer aangemaakt voor/tijdens de herinstallatie?

Hoe groot zijn die C- en D-schijf?

In de regel installeer ik het besturingssysteem en software op C en zorg dat alle data (automatisch) standaard op D worden opsgeslagen. Dat werkt met Vista weer anders heb ik gemerkt, maar voor elk besturingssysteem geldt dat dat in te stellen is.
Maar nogmaals: afhankelijk natuurlijk van de grootte van je schijven of partities.

Het heeft meestal weinig zijn om programma's te installeren op een andere dan de systeempartitie, omdat bij een recovery ook de software opnieuw moet worden geïnstalleerd.
 
Als ik de D schijf los koppel zie ik nog steeds 2 administators een als administratoer en een als administrattot met enn toegevoegde naam.
In de gebruikers zie ik er echter maar een. en een uitgeschakelde gast.
Hoe kan dat??
 
De C 12GB de D 4 GB twee fysiek verschillende schijven dus hard1 en hard2 niet partities C en D op C schijf. Heb hard1 opnieuw geinstalleerd hard2 niet

grtz.,

henk
 
Zo, die zijn wel erg klein ... oud beestje?
De verdeling zou toch moeten zijn: Op C windows en applicaties en op D data ... maar het is wél krap.
Mijn eerste vraag is nog niet duidelijk.

Ja had Windows op C staan.
Vervolgens heb je de cd van WindowsXP erin gedaan. hebt opnieuw je pc gestart ..
en heb je er toen voor gekozen om bij de installatie de c-partitie te verwijderen, of is windows over de oude heen geïnstalleerd.
 
Ja C is niet verdeeld = hele schijf hard 1. = C:

D: = hard 2

Is inderdaad oud. Maar de eigenaar is nog veel ouder (75 jaar) en doet alleen maar mailtjes en fotoot;jes van de kleinkinderen. Eerst waren het twee schijven van elk 4gb. Dat was dus echt te klein.

Ik heb geprobeerd om de administrators te renamen. Bij de een werd dat verboden en was onmogelijk. De andere kon ik wel renamen. Die zou ik dus ook kunnen wissen???????

henk sr
 
Hoi,

Ik denk dat je, wil je er vanaf zijn, je opnieuw zou moeten herinstalleren, maar er bij het herstarten vanaf je Windows installatie-cd voor moet kiezen om de partitie op de c-schijf eerst te wissen, en daarna weer aan te maken.
Zie de bijlage

Voor een duidelijke uitleg over een 'schone' herinstallatie:

http://www.windowscorner.com/index.php?page=installatie
 

Bijlagen

  • WinXPinstall3.gif
    WinXPinstall3.gif
    6,7 KB · Weergaven: 22
Hardstikke bedankt voor de uitleg. Ik ga weer aan de slag



grtz


henk sr
 
Hoi ommeren,

Nog even de afloop van het opnieuw installeren. Alles is nu goed gegaan. De oorzaak moet een nog aanwezige oude partitie C geweest zijn. (niet geformatteerd).

Nogmaals bedankt voor de hulp.

henk sr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan