Twee ADSL verbindingen op één telefoonaansluiting?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ratjesnuf

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Berichten
289
Mijn appartement zit in een oud woonhuis, dat is opgedeeld in vier appartementen. Nu heb ik mijn ADSL-modem ontvangen van Tele2. Ik wilde deze aansluiten op de telefoonaansluiting (een vertakking van de hoofdaansluiting) die bij mijn appartement binnenkomt, maar ik krijg nu geen verbinding.

Tele2 zei eerst dat ik de boel gewoon kon aansluiten op deze verbinding, maar komt daar nu op terug en zeggen dat het echt op de hoofdaansluiting aangesloten moet worden.

Het probleem is dat daar al een ADSL-verbinding op aan zit gesloten. De vraag is of het mogelijk is om meerdere ADSL-aansluitingen te maken op dezelfde hoofdtelefoonaansluiting?
 
Tele2 gebruikt waarschijnlijk voor haar ADSL oranje en wit.
Terwijl kpn blauw en rood gebruikt.
En dan zou het dus heel goed kunnen.
 
In de handleiding van Tele2 staat dat er meerdere draadjes uit de lijn komen en dat de gebruiker daar (meestal) de rode en blauwe voor moet hebben.
 
Als dat zo is dan gaat het niet werken 2 x ADSL op 1 koperdraad.
 
Je ADSL zit op je 2de aderpaar. Vraag TELE2 om een KPN monteur die de lijn komt testen & labelen. Dit is standaard als je de juiste aderpaar niet kan vinden bij andere providers, denk dat Tele2 dit ook gewoon kan laten doen.
 
Yep.
De adsl komt waarschijnlijk op een ander aderpaar binnen dus je zou ook op het hoofdpunt (ISRA) jouw lijntje naar jouw kamer kunnen opsporen en deze op een vrije
ader zetten en kijken of je modem verbinding maakt of anders je modem op het isra op de vrije aders aansluiten en kijken of deze verbinding maakt en dan doorzetten naar jouw kamer.
Lukt dit niet dan vragen om het testen en labelen door KPN.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan