Twee beeldschermen, één laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickyboyb

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2010
Hallo allemaal,

Ik heb één laptop en twee beeldschermen. Ik heb deze al een paar maanden aan elkaar gekoppeld met een vga aansluiting, dit werkt prima. Nu wil ik echter het externe beeldscherm op mijn andere bureau zetten en er een toetsenbord en een muis voor zetten, zodat als er een bespreking is die persoon daar een eigen word document kan typen en daarna in onze online database opslaan, zo hoeft er in principe geen laptop meer meegenomen te worden. Het toetsenbord en de muis werken allebei prima.

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr. Nick

Je bedoeld het beeldscherm van de laptop en dan een los beeldscherm op een ander bureau met een toetsenbord en muis?
Dat kan, als alle kabels maar lang genoeg zijn. Maar de persoon bij het losse beeldscherm werkt dan nog steeds op diezelfde laptop.

Laatst bewerkt:
Hoi Ed,
Bedankt voor de snelle reactie, de bureau's staan tegenover elkaar met deze opstelling: Bureau 1: Laptop met usb en vga aansluiting. Bureau 2: Extern beeldscherm, toetsenbord, muis. Nu wil ik dat ik op de laptop een word bestand kan typen met tegelijkertijd aan de overkant een andere persoon die in een ander word bestand werkt. Is dit mogelijk? Zo ja hoe? Als ik te onduidelijk ben moet je het nog maar een keer vragen :P

Bedankt!
Gr. Nick

Je kunt niet met twee personen onafhankelijk van elkaar op 1 en dezelfde laptop werken.

Het is mogelijk om met meerdere muizen en keyboards op 1 PC te werken via USB.
Of dit ook mogelijk is via PS-2 weet ik niet, er zou dan een splitter nodig zijn.

Gelijktijdig langs deze weg op 1 PC werken kan wat lastig zijn.

Hoi,

Ik werk via usb dus dat moet geen probleem zijn, ik weet van de mogelijkheid om het beeldscherm te dupliceren of om het uit te breiden. Ik weet echter niet hoe ik gelijktijdig kan werken op de laptop / extern beeldscherm. Iemand ideeën?

Nee zo'n kabel heb ik al. Ik kan met mijn muis van beeldscherm 1 naar beeldscherm 2 gaan en dan werken. Ik wil echter met mijn externe toetsenbord en mijn externe muis iemand tegelijkertijd met mij laten typen, maar dan op het andere beeldscherm. Conclusie: Je bespaart ongeveer 300 euro voor het kopen van een nieuwe laptop. :)

Het is mogelijk om een vga signaal is actief te splitten en hier meedere beeldschermen op aan te sluiten.
Zie afbeelding als voorbeeld
VGA-Splitter-WM-258-.jpg

Hoi,

Wat kan ik dan met dat ding want ik heb toch al een kabel die van laptop naar monitor gaat? En ik doe het liever met software dan met hardware.

Gr. Nick

Ik begrijp u dan niet goed.
U gebruikt 1 pc of laptop, dus er is maar 1 bewerking gelijktijdig mogelijk.

Oke nog een keer in het kort wat ik wil en wat ik heb :P

Ik heb:
Één laptop waar een touchpad als muis op zit en een ingebouwd toetsenbord in zit, één extern beeldscherm die gekoppeld is met laptop, één externe muis, één extern toetsenbord
Ik wil:
Dat de externe muis die gebruik ook een externe cursor heeft, dus dat je twee cursors op het scherm ziet die allebei maar naar één muis luisteren.
Ook wil ik dat mijn externe toetsenbord tegelijkertijd op een andere plek kan typen dan het in de laptop ingebouwde toetsenbord.

Ik hoop dat je het nu wel begrijpt, zo niet stuur dan even een reactie :P

Gr. Nick

Dit is volgens mij niet mogelijk.
Misschien onder Linux als muli user , maar onder Windows niet.

PC = Personal Computer. Voor 1 persoon om erop te werken dus. Dat geldt ook voor een laptop.
Om te kunnen doen wat je wilt heb je een computer met Windows Server nodig, maar dan ook 2 clients die zich erop aan kunnen melden.
Een extra laptop is dus een stuk goedkoper.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan