Twee beeldschermen, 1 resolutie anders

• Onderwerp starter Onderwerp starter mdk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mdk

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Hoi allemaal,

Ik hoop dat er iemand bij zit die me op weg kan helpen, want ik zie het niet meer...:(

Wat is het probleem?
Ik heb twee LCD monitoren gekocht, Philips 190C1, 19 inch, om aan te sluiten op mijn pc. In mijn pc zit een NVIDIA GeForce 7800 GT met twee dvi uitgangen. Ik heb de monitoren daarop aangesloten en via het configuratiescherm van NVIDIA als dubbel beeldscherm, dualview, geinstalleerd. Tot zover goed...

Maar helaas krijg ik de resolutie niet goed ingesteld van het tweede beeldscherm... De eerste, mijn primaire, is 1440x900, dat is de goede resolutie. Als ik dit bij het tweede beeldscherm probeer te wijzigen, krijg ik een beeld met strepen te zien....
Als ik een ander beeldscherm aansluit op die tweede dvi uitgang, krijg ik op dat beeldscherm wel die resolutie, of zelfs hoger. Als ik het beeldscherm aan de andere dvi uitgang aansluit, kan ik de resolutie wel op 1440x900 zetten, maar dan doet dat andere beeldscherm het weer niet...

Ik kan maar niet ontdekken waar het aan ligt. Ik heb de software geïnstalleerd die bij de monitoren zit, en daarbij zag ik een driver voorbij komen, dus als het goed is, heb ik wel de goede drivers...
Wie heeft er nog ideeën?! Ik word er een beetje gek van :confused:...

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
MDK

Ik ben inmiddels wel iets verder gekomen: ik heb het tweede beeldscherm op een hogere resolutie gekregen. Nu heeft ie niet het juiste formaat, maar ja...ik weet nu wel zeker dat zou moeten lukken.
Iemand ideeën?
Weet iemand hoe ik kan zien of ik de juiste drivers bijvoorbeeld gebruik?

Groetjes,
MDK

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan