twee beeldschermen een computer hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkoD

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
19
Wie kan mij helpen?
In mijn werkplaats heb ik een computer staan, nu wil ik aan deze computer twee monitoren hangen die hetzelfde beeld geven. Een bij de ene werkplek, de ander bij de andere werkplek. (Ben toch maar op een plaats tegelijk bezig!) Met een draadloze muis kan ik mijn computer op beide plaatsen gewoon bedienen. Mijn vraag is, kan ik zomaar zonder problemen twee monitoren op een grafische kaart aansluiten??? Met behulp van een splitter of zo? Of heb ik hier twee grafische kaarten en een hoop geklungel voor nodig???
Groet, Marko
 
Er bestaan videokaarten waarop je 2 monitoren kunt aansluiten. Ik persoonlijk gebruik gewoon een extra PCI-kaart (dus 2 videokaarten). Ik heb het zo geconfigureerd dat mijn interface over de 2 beeldschermen verdeeld wordt. Ik weet niet of het mogelijk is om op beide beeldschermen tegelijk hetzelfde te laten zien. Nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat het ook moeilijk zal zijn.

Laat maar iets weten als je het vindt.
 
Je kan er een splitter tussen plaatsen idd. Die kun je kopen bij een computerzaak.

Hoeveel meter wil je de monitoren dan eigenlijk van de PC af zetten? Een videokabel moet je niet langer als 4 a 5 meter maken.
 
Sorry, tijdje weggeweest en niet kunnen reageren!!
De 1e monitor staat op normale kabellengte, de 2e monitor staat ongeveer op 5 meter afstand. Weet iemand mischien waar ik een VGA splitter kabel kan vinden/bestellen in de buurt van Harderwijk?? Ik weet inmiddels dat deze kabeltjes bestaan, ik weet allen nog niet hoe ik eraan kan komen.

Of zou het verstandiger zijn om het op een andere manier op te lossen???
 
Hoi,

Misschien bij Matrix (computerzaak) in Ermelo. Moet er helaas wel bij zeggen dat je de juiste persoon met verstand van zaken moet treffen. Er lopen er ook wat rond die nog niet alles weten.
Anders bij Computer Service Harderwijk (CSH). Is een eenmanszaak en heb er zelf goede ervaring mee. Weet niet of hij heeft wat je zoekt maar kan er vast wel aankomen.

succes
Di
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan