Twee beeldschermen en 2 grafische kaarten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Ik heb een A8N-SLI moederbord met een Asus 6800 grafische kaart in het PCI-E /16-1 blauwe slot. Nu wil ik om flight simulator beter te spelen een snellere grafische kaart kopen als de 8800GT met 512MB geheugen. Mijn vraag is nu of ik de oude 6800 grafische kaart in het tweede PCI-E / 16-2 slot kan steken om er een tweede scherm aan te hangen. Ik heb dan op het eerste scherm de simualatie en op het tweede scherm de andere programma's zichtbaar. Of is dit tweede PCI-E slot alleen beschikbaar om in SLI mode te gebruiken dat wil zeggen met twee identieke kaarten in de slots en de jumper aangesloten of te wel je hebtdan maar een grafische uitgang aangestuurd door twee kaarten parallel te laten werken. Nou, ja ik wil dus eigenlijk twee onafhankelijke schermen en die aan sturen door twee kaarten - want het is toch zonde om die 6800 niet te gebruiken..

Laatst bewerkt:
je kunt geen SLI met twee verschillende kaarten, je MOET PRECIES dezelfde kaarten hebben om ze in SLI te kunnen laten werken, en ze moeten natuurlijk ook SLI ready zijn

Hij wil ze niet in SLI gebruiken, hij wil ze alleen allebei gebruiken.
@ PdeBruin, ben je er al uit??
Ik wil ook een snellere kaart voor FS, als allebei de kaarten zouden werken kun je ook 4 monitoren voor FS gebruiken. Da's ook wel mooi.
En ik heb ook de A8N SLI, de Premiumversie.

Laatst bewerkt:
Mijn vraag is nu of ik de oude 6800 grafische kaart in het tweede PCI-E / 16-2 slot kan steken
Blijkbaar niet. Dan heb je die dus over.
In de gebruiksaanwijzing staat: "install only identical sli ready grafics cards".
Dus twee verschillende gaat niet.

Laatst bewerkt:
2 Videokaarten tegelijk gebruiken is SLI en ze moeten allebei precies hetzelfde zijn en :
je moederbord moet SLI ondersteunen
je voeding moet SLI ondersteunen

zo te zien heb je dus 2 sloten voor PCI-E 16x maar kan je voeding dat wel aan ?

als je sli wilt, raad ik je toch wel minimaal 500-550 watt aan, van een a-merk

nee, want ik trek een 8800GT met een 350 watt voeding, en een 8800GT gebruikt 110watt, dus 350+110=460, dus raad ik 500-550 watt aan

En toch nog even dit:

Ik weet niet waar jullie al die zogenaamde info vandaag halen, maar:

Wanneer je twee PCI-e x16 sloten hebt kun je gewoon twee VERSCHILLENDE videokaarten plaatsen en gebruiken, zolang je maar geen SLI inschakelt!!!

oh nee, sorry ik dacht dat er stond , twee beeldschermen en 1 grafische kaart

OK, ik hoop dat PdeBruin zich nog meldt om te zeggen hoe het is afgelopen.

En je bent de enige niet, maar het heeft helaas niets met de vraag te maken

Heeft volgens mij alles met de vraag te maken. Als je een 8800GT koopt dan kan je over het algemeen 2 monitoren op deze kaart aansluiten. Heb je die andere helemaal niet nodig. Werkt waarschijnlijk nog veel beter ook

Ron

Als je twee goede kaarten hebt en je zou ze allebei kunnen gebruiken zou je ook met 4 monitoren kunnen vliegen.
PdeBuin wil ten slotte Flightsimulatoren.
Dus ik blijf benieuwd.

twee schermen en twee kaarten

De 8800GT was uitverkocht en komt voorlopig ook niet - voor het moment heb ik nu maar een 8500 meegenomen om te kijken hoe het werkt - deze kost slechts 75 euro. Ik heb nu twee onafhankelijke kaarten 6800 en 8500 met ieder een scherm - Dit loopt als een trein en ga geen 8800 kopen. Ik kan nu schermen openen met anti-alias enzovoort en de frame rates blijven goed Dit is vooral belangrijk als overzicht wilt houden bij het landen. SLI is natuurlijk niet ingeschakeld ter info groet en bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan