• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee bestanden met elkaar vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gier77

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2014
Hallo,

Ik wil graag het volgende voor elkaar krijgen...
Ik wil twee bestanden met gegevens met elkaar vergelijken en de verschillen een kleur geven. Dit doe ik door bestand één te openen en in een array te plaatsen middels:

Code:
Set Temp_Gegevens = Range("A1").CurrentRegion

Vervolgens wil ik in bestand twee regel voor regel de gegevens met de array vergelijken door in de array te zoeken naar een unieke waarde. De unieke waarde staat bijvoorbeeld in kolom 1 voor elke regel. Dan wil ik in kolom 1 van de array zoeken naar die waarde. Als ik die gevonden heb kan ik de rest van de waarden in de rij vergelijken met waarden in de array en waar verschillen zijn de cel een kleur geven.

Ter verduidelijking probeer ik e.e.a. te schetsen in pseudo code:
- Open bestand1 en vul array Temp_Gegevens(rowindex,columnindex)
- Open bestand2 en ga naar rij1 (x=1)
- Zoek in de array Temp_Gegevens(y,1) naar de waarde in kolom 1
- Als deze wordt gevonden dan moeten de overige kolommen van rij1 vergelijken worden met de overige kolommen van de array
- Als ze niet gelijk zijn dan moet de cel een kleur krijgen
- Ga naar de volgende rij (x=2) totdat alle rijen vergeleken zijn.

Ik weet niet hoe ik dit kan doen met de array

Hopelijk snappen jullie mijn vraag en kunnen jullie me helpen.

Hallo Elsendoor2134,

Bedankt voor je hulp! Hiermee kom ik een heel eind.

Ik was zelf al een beetje deze weg ingeslagen maar wat jij doet is weer eenvoudiger. Ik waardeer je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan