twee besturingssystemen via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrutalGamer

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Berichten
107
Hallo,

Ik loop stage op een school voor de ICT, en een leerkracht zit met het volgende probleem.
Ze heeft een Apple PC en een Windows PC en die wil ze beide opnemen in een netwerk.
Ze heeft een router en had ze beide aangesloten op de router maar het lukte haar niet om op internet enz. te komen.
Is het wel mogelijk om twee totaal verschillende besturingssystemen in een netwerk op te nemen.
Zo ja, hoe moet dit gedaan worden.

Alvast bedankt.

mvg Dave
 
Ja de besturingssystemen hebben niets met elkaar te maken.
het enige wat er van belang is is dat ze dezelfde "Taal" spreken. (hetzelfde protocol gebruiken)

Tegenwoordig werkt bijna elk netwerk op TCP/IP. dus dat zouden ze allebij moeten kunnen gebruiken.

Maar om een PC of een MAC op het netwerk aan te sluiten zijn een aantal dingen van belang om te weten.

Wat voor netwerk is het en hoe ziet dat eruit. (thuis situatie of school netwerk)
Betreft het een Windows Domein? Of werken ze misschien met Novell?
Worden IP Adressen uitgegeven door een DHCP server (op de router?) of moeten die handmatig ingevuld worden?
Zijn er DNS servers actief?
Voor internet is het belangrijk om te weten of er een proxy gebruikt word en wat de gateway gegevens zijn. ?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord ik zou het erover hebben met de desbetreffende leerkracht, en ik zet het dan wel hier neer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan