Twee besturingssytstemen???????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpctje

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
33
Ik heb WINXP Home Edition opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik elke keer als ik de pc opnieuw opstart de vraag welk besturingssysteem ik wil opstarten. Ik kan kiezen uit:

'Windows XP Home Edition' en
'Windows XP Home Edition'.:mad: Bij de eerste doet ie het gewoon. Bij de tweede zegt hij iets in de trend van 'Bestandspad klopt niet.' Weet iemand hoe ik dit "besturingssysteem" kan verwijderen.

Bedankt :thumb:
 
Het lijkt er op dat je de ene Windows over de ander heen hebt gezet. Heb je tijdens de installatie wel gekozen voor formatteren, met de "L" opdracht?
 
Formatteren?

Ik heb wel geformatteerd, twee keer geprobeerd (1x snel geformatteerd, 1x langzaam geformatteerd)
Allebij dit resultaat.
 
Open je boot.ini in de root van je Windows, meestal C. Wel in mapopties systeembestanden en verborgen mappen en bestanden op tonen zetten.

Je moet dit uiteindelijk krijgen:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home" /noexecute=optin /fastdetect

Jij hebt twee van die onderste regels, haal er een weg. Als "/noexecute=optin /fastdetect" bij je er niet in staat dan ook niet er bij zetten. Herstart de PC. Opgelost?
 
start-> run -> msconfig -> boot.ini-> daar staat de optie: alle opstartpaden controleren, klik daarop en windows vraagt of je de paden die het niet doen wil verwijderen. Doe dat en het werkt weer.
 
Heel vreemd, een huisgenoot van mij zag dat ik dit aan het typen was en zei dat hij hetzelde probleem had. Dus ik naar zijn computer en ik dacht het 'even' op te lossen. Toen ik de computer opnieuw opstarte werd weer 'gevraagd' welke windows xp home edition ik wilde gebruiken, om de een of andere reden heeft het het bij hem dus niet gewerkt.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? Want na een herhaling lukte het me weer niet, terwijl het op mijn eigen pc prima ging.

*zie ook vorige topics
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan