Twee branders

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Ik heb momenteel een cd-romspeler en een cd-rombrander in mijn pc zitten.
De speler is echter niet zo geweldig meer.
Nu heb ik nog een goede cd-rombrander liggen.
Kan ik die cd-romspeler zonder meer verwisselen voor de cd-rombrander?
De situatie wordt dan:

Primary master: harde schijf
Primary slave: niets
Secondary master: brander 1
Secondary slave: brander 2

Dit is momenteel hetzelfde, maar op Secondary slave is nu de cd-romspeler nog aangesloten.

Ontstaan er bij twee cd-rombranders geen conflicten met de brandsoftware?

Guus.

Die setup moet volgens mij gewoon kunnen. In Nero kun je in ieder geval aangeven welke brander hij dan moet gebruiken. Je heb wel kans dat Nero gaat zeuren dat allebei je cd-rom apparaten op hetzelfde kanaal zijn aangesloten als je een directe copie gaat maken.

Cotje

Hallo !
Ik heb (bijna) dezelfde configuratie; werkt onder NERO zonder problemen.
Ön the fly"kopieeren schijnt beter te gaan als je de voor de CD-brander een ander ide-channel kiest, maar dat doe ik bijna nooit, dus kan je er weinig over vertellen.
Greetz en succes,
Harry.

Bedankt voor jullie antwoorden. :thumb:
Directe kopieën maak ik nooit, dus op de plaats van de speler komt de brander.

Guus.

Mocht het ooit eens voorkomen, dan kun je met Nero ook beide branders tegelijk gebruiken.:) Ik denk alleen dat ze dan wel op een eigen IDE moeten zitten.

Geplaatst door crash
Mocht het ooit eens voorkomen, dan kun je met Nero ook beide branders tegelijk gebruiken.:)
Ik brand al vrij weinig, dus de kans dat ik TWEE dingen TEGELIJK wil branden is eigenlijk nihil. :D
In de eerste brander zit altijd een cd-rw-schijfje dat ik met InCD gebruik om snel backups te maken.
Ik wil die tweede brander gebruiken om bijvoorbeeld audio-cd's te draaien - hij gaat niet gebruikt worden om te branden.
Dat afspelen van audio-cd's is momenteel een probleem met de huidige speler, omdat die daarbij zoveel herrie maakt dat ik de muziek nauwelijks meer hoor. :)

Guus.

Operatie geslaagd en patiënt leeft nog. :D
Allen nogmaals bedankt.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan