twee configs...welke is het verstandigst

Status
Niet open voor verdere reacties.

rispens22

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
Beste mensen

Als ik moet kiezen tussen:

De GigaByte GA-P35C-DS3R (1x pci-e 16X, ddr2 en ddr3 geheugen conpatible) en een nvidia 8800 gtx.€107+€445=552

Of de Gigabyte GA-P35-DQ6 (een van de beste borden van dit moment volgens de reviews, 2x pci-e 16x, ddr2, crossfire compatible en hoge overklok mogelijkheden) en een ati hd2900xt met de mogelijkheid in de toekomst crossfire te gebruiken(weliswaar met de tweede pci-e 16x op 4 lanes) €175+€336=511

Wat is het verstandigste voor de toekomst

budget is 500-600 euro

Ik ben bezig met een nieuw systeem, alles al in huis behalve bovenstaand.
alle info/reactie is welkom!!!

Bvd

Richard R

Ik zou voor de eerste gaan. 1 videokaart is meestal wel genoeg ( met 1 8800 GTX kan je games zoals Bioshock meer dan prima draaien).

de DDR3 compatibiliteit is heel handig voor de toekomst. Nu voldoet DDR2 nog prima en DDR3 is nu nog heel duur, maar over een paar jaar is DDR3 bijna standaard, en kan jij er alvast van ''genieten'':thump:

en tja..ik ben geen grote fan van overklokken, dus voor mij zou het de 1e optie worden.

maar met 1 hd 2900xt moeten bioshock en crysis (alles op high....) toch ook geen probleem geven.dit is toch ook een high end kaart.

Als jij liever de ati kaart neemt, dan moet je die vooral nemen. Maar neem dan wel het meoderbord van de eerste keuze omdat je dan over een paar jaa DDR3 kan gebruiken wat een stuk beter en sneller is.

Ik zelf zou kiezen voor de 8800 die zal toch wat beter draaien, in de toekomst dus 2 of mischien 3 jaar verder (mischien langer) zou je een nieuwe videokaart kunnen kopen, want ja betere zijn er nu niet uit en je ddr3 mogelijkheid houd je moederbord het ook lang uit:P

Grtz Marco!

Laatst bewerkt:
Marco... als je nou is eerst goed kijkt naar de vraag...dan zie je toch dat het 1e moederbord DDR3 + 1x 16 pci-e heeft en het andere moederbord 2x pci-e en geen DDR3...

Wat jij dus zegt klopt dus niet.

Natuurlijk zijn er wel moederborden die SLI of CF EN DDR3, maar die zijn een stuk prijziger dan de TS uit kiest :D

Marco... als je nou is eerst goed kijkt naar de vraag...dan zie je toch dat het 1e moederbord DDR3 + 1x 16 pci-e heeft en het andere moederbord 2x pci-e en geen DDR3...

Wat jij dus zegt klopt dus niet.

Natuurlijk zijn er wel moederborden die SLI of CF EN DDR3, maar die zijn een stuk prijziger dan de TS uit kiest :D

oow sorry:P haha
niet echt goed gelezen blijkbaar kzal bericht ff aanpassen

Bedankt voor jullie reacties,

ik ga voor moederbord nummer 1 met 2900 xt(sterke kaart,scheelt 100 euro)

Ik heb even een nieuwe topic aangemaakt met m`n gekozen systeem, ben wel benieuwd naar eventuele op en aanmerkingen...

Gr R.R

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan