twee dagen geprobeerd om geluid te krijgen, zonder succes, graag uw hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

cmklc

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2010
Situatie is veranderd..

De nieuwe situatie staat bij post #5 vermeld.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ok, duidelijk geval van incompatibiliteit.
Heb je van tevoren wel gecontroleerd of je computer geschikt is voor Win7?
Ik heb eigenlijk maar één advies: terug naar Vista.

Ja, dat heb ik gedaan met de Windows 7 upgrade advisor. Hij gaf aan dat Realtek HD audio wel compatibel is met Windows 7. De bijbehorende Realtek HD Audio Sound Effect Manager versie 1.1.1.9 had wel bekende problemen.

Na upgrade naar Windows 7, was het gevolg:
- er kwam wel geluid uit de speakers van mijn monitor, maar niet van mijn Logitech 5.1 Surround systeem.
- Zodra ik de Realtek Sound Effect manager wilde openen, kreeg ik een dump (met blauwe scherm) en mijn computer startte opnieuw op.

Deze situatie was ongewenst. Daarom ging ik op zoek naar een oplossing voor de sound effect manager. Dit heeft de situatie helemaal verslechterd. Nu krijg ik helemaal geen geluid.

Om terug te komen op de compatibiliteitsvraag: blijkbaar is de geluidskaart wel compatibel.

Zeer weinig tot geen geluid..

Beste Helpmij'ers,

Enkele dagen geleden heb ik Windows 7 met een 'schone' installatie op mijn computer gezet. Hierna heb ik problemen met mijn geluidskaart, die ik na minstens 8 uren nog steeds niet goed werkend heb gekregen. Graag jullie hulp hiervoor.

Het probleem is:
Er komt zeer weinig geluid uit mijn PC- speakers en helemaal geen geluid uit mijn 5.1 surround systeem.

Ik heb de laatste software van mijn geluidskaart geïnstalleerd, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Ook heeft het updaten van al mijn drivers met devicedoctor het probleem niet opgelost.

Om u gedetailleerd zicht te geven op mijn situatie, heb ik een jpg-bestand geupload. Hierin kunt u het volgende zien:
- gegevens van mijn computer, geluidskaart, moederbord etc. vanuit Everest
- instellingen Realtek audio configuratie
- instellingen audio (vanuit configuratiescherm)
- installatie audiokabels

Heb ik iets verkeerd aangesloten of ingesteld? Of heeft u een ander suggestie? Dan stel ik dat zeeeeer op prijs stellen.

Bijlagen

• Audio.jpg
    Audio.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Mod edit

Topics samengevoegd.Het is niet toegestaan weer een topic hierover te openen.Hier gaat het dus verder.

Succes met je vraag.

Openingspost aangepast..

Laatst bewerkt:
Ik heb me er zo lang mee bezig gehouden en nu ben ik einde raad. Kan echt niemand mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan