• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee datum kolommen gebruiken in 1 draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennis FES

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Beste allen,

Ik heb een projecten overzicht welke ik inzichtelijk wil maken. Voor mij is het belangrijk om een trend te kunnen tonen in de openstaande projecten. Dus hoeveel projecten staan er per maand open en is dit stijgend of dalend.
Nu is de uitdaging dat de opstart datum in een kolom staat en als een project wordt afgesloten wordt er in een andere kolom een sluitingsdatum gezet.
Ik kan een draaitabel maken die per maand weergeeft hoeveel projecten zijn geopend,
Ik kan een draaitabel maken die per maand weergeeft hoeveel projecten zijn afgesloten.
Maar het lukt me niet om voor alle beschikbare datums in het overzicht op dat moment de hoeveelheid openstaande projecten weer te geven.
Ik wil draaitabellen gebruiken omdat ik wil kunnen filteren op afdelingen, en andere eigenschappen. Ik heb een sterk versimpeld voorbeeld toegevoegd.
Wie kan we tips geven voor een oplossing?

Vriendelijke groet,
Dennis Varkevisser

Bijlagen

Hallo Dennis,

In jouw plaats zou ik het mezelf gemakkelijk maken met een extra veld in kolom I (bv. "Status").
Zet dan (alweer "bv.") in I9
Code:
=ALS(H9>0;"open";"gesloten")
In ben er gerust in dat je vervolgens je draaitabellen zelf in orde krijgt ;)

Ha Enigmasmurf,

Ik snap dat je de status in een kolom kan toevoegen en dit kan gebruiken in je draaitabel, de uitdaging is dat de sluitingsdata en de openingsdata niet gelijk zijn.
Als ik de kolom met de start datum gebruik in de draaitabel dan mis ik de sluitdatums en andersom. Ik zou dus het liefste beide data kolommen van de tabel gebruiken als 1 kolom van de draaitabel.

Grt Dennis

De status formule moet dus iets flexibeler.. en een status datum (of rapportage datum)
want wat jij wilt werkt niet. althans je kunt niet makkelijk filteren op 2 datumkolommen tegelijk.

Door de statusdatum (L5) aan te passen wordt de status opnieuw berekend met deze formule

Code:
=ALS(G9>$L$5;"gepland";ALS(EN(G9<=$L$5;OF(ISLEEG(H9);$L$5<H9));"open";"gesloten"))

daarna kun je de draaitabel vernieuwen om te zien hoeveel open, geplande en gesloten projecten er zijn.

zie bijlage voor formule en opzet draaitabel..

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan