Twee draadloze netwerken van dezelfde router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veronica19

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Goedemiddag,

Ik post deze vraag omdat ik ten einde raad ben. Ik zit in een studentenhuis waar de wifi al lange tijd slecht werkt, de laatste tijd werkt het internet zelfs helemaal niet meer. Steeds als ik verbinding wil maken met het draadloze netwerk linksys, krijg ik de melding dat het niet mogelijk is verbinding te maken. Ik heb gelezen dat het wel eens wil helpen de router even aan en uit te zetten. Dat heb ik gedaan, maar nu zie ik in mijn lijstje met draadloze netwerken ineens twee keer 'linksys' staan. Eén daarvan is gewoon de oude, die nog altijd niet werkt. De andere doet het echter prima, maar is onbeveiligd. Het lukt me ook niet om deze wel te beveiligen, zodat ik voortaan gewoon deze nieuwe verbinding kan gebruiken.
Ik heb dus een paar vragen: Is het normaal dat ik ineens twee draadloze 'linksys' netwerken heb? Wat is nu het beste, de nieuwe gebruiken met een wachtwoord (als ik dat ooit ingesteld krijg) of proberen de andere werkend te krijgen? En als ik één van de twee gebruik, is het dan mogelijk om de andere te verwijderen zodat de buren er ook geen gebruik meer van kunnen maken?

Ik hoop dat er iemand is die hier wat meer verstand van heeft, want ik snap er helemaal niks meer van.

Groetjes,
Veronica

Veronica,
Waarschijnlijk heb je 2 draadloze netwerkverbindingen met dezelfde naam aangemaakt, kan je controleren bij configuratie scherm en dan netwerkcentrum draadloze netwerken beheren (weet dus niet welke windowsversie je gebruikt)
Daar zal waarschijnlijk 2x linksys staan, de ene die niet werkt kan je verwijderen, de andere aanklikken en eigenschappen bekijken, dan beveiliging hier kan je je beveiligingstype en versleutelingstype en netwerksleutel opgeven, ik zou kiezen voor WPA2-personal en AES.

Let wel bovenstaande gegevens moeten ook exact zo in de router zijn opgegeven, veelal kan je linksys router benaderen via adres in je browser http://192.168.1.1/, weet dus niet wie router heeft geinstalleerd want op je router te benaderen moet je ook via gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en dan beveiliging etc.
Mocht je de gegevens van de router niet weten, dan reset knop ergens achter met pen tijd ingedrukt houden en dan helemaal opnieuw beginnen, zou dit even met medestudenten afstemmen!!!!.

succes er mee

Bertmailman, dankjewel voor je antwoord! Ik heb al een paar keer gebrobeerd via dat adres de instellingen te wijzigen, maar steeds als ik op 'save' klik, springt ie weer terug naar de oude instellingen. Misschien moet ik de router dus maar resetten. Weet jij of ik een kabel nodig heb om alles vervolgens weer goed in te stellen? Ik heb dat vaker gelezen, maar ik weet niet zeker of wij zo'n kabel hebben.

hoeft niet perse, weet alleen niet of dit bij de eerste keer instellen wel noodzakelijk is. Bv kan ik wel mijn Linksys router draadloos benaderen.
Denk er aan reset knop tijdje ingedrukt houden, ook bestaat er een overzichtelijk programma om netwerkinstellingen en toewijzigingen te beheren en wie er "online is" etc, Network Magic, probeerversie is gratis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan