• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee excel bestanden met elkaar linken met kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellanie1993

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2018
Berichten
7
Op dit moment ben ik met een bestand bezig en ik krijg niet de juiste doorverwijzing erin.

Ik heb twee bestanden:

-Aantal verkochte onderdelen over 2017
over deze bestanden zijn criteria vastgesteld.
deze criteria zijn met voorwaardelijk opmaak ingekleurd:

=$C2>126

=EN($C2<>"";$C2>11;$C2<128)

=EN($C2<>"";$C2>2;$C2<12)

=$C2<3


-Het tweede bestand is de voorraad op dit moment.
De onderdeelnummers en beschrijving zijn in allebei de bestanden hetzelfde. Alleen nu wil ik dat in dit bestand dezelfde kleuren gaat overnemen als in het eerste bestand.

Ik heb een voorbeeld excel toegevoegd met wat ik bedoel.
Hier is vast een makkelijke oplossing voor, ik zie het niet zitten om 80.000 regels per hand te gaan kleuren.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld criteria link.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 36
Je hebt het over bestanden, maar jouw voorbeeld zijn verschillende tabbladen. Is dit om de situatie te illustreren of gaat het hier om tabbladen in plaats van bestanden?
 
Je hebt het over bestanden, maar jouw voorbeeld zijn verschillende tabbladen. Is dit om de situatie te illustreren of gaat het hier om tabbladen in plaats van bestanden?


Het zijn twee losse bestanden, maar het is de bedoeling om het zoals in het voorbeeld te gaan doen. Dus als tabbladen.
 
Maar als ik je goed begrijp zou het blad "op voorraad op dit moment" er zo uit moeten zien:

Screenshot_28.png

want dit is dezelfde opmaak als op blad "aantallen verkocht"
 
Maar als ik je goed begrijp zou het blad "op voorraad op dit moment" er zo uit moeten zien:

Bekijk bijlage 321097

want dit is dezelfde opmaak als op blad "aantallen verkocht"

In de tabblad aantal verkocht zitten de formules:

=$C2>126

=EN($C2<>"";$C2>11;$C2<128)

=EN($C2<>"";$C2>2;$C2<12)

=$C2<3

Waardoor mijn regels kleuren.


Ik wil graag bij de op voorraad tabblad. Dat artikel met nummer 1 dezelfde kleur krijgt via de criteria van de tabblad van aantal verkocht.
 
Verdiep je even verder in Voorwaardelijke opmaak of probeer het uit.
Als je het bereik aanpast gaat het kleuren gewoon automatisch.
 
Verdiep je even verder in Voorwaardelijke opmaak of probeer het uit.
Als je het bereik aanpast gaat het kleuren gewoon automatisch.


Dat is het probleem niet.
Bij de tabblad aantal verkocht zitten criteria aan. Als het product vaker dan 128 keer is verkocht word het product groen.
Zoals je ook kan zien bij voorwaardelijk opmaak.

Nu heb ik het tabblad op voorraad op dit moment.

Artikel met nummer 1 word op tabblad aantal keer verkocht geclassificeerd als een groen product.
Omdat het op dit tabblad groen word, wil ik graag dat het in het tabblad op voorraad ook groen word automatische.
Als ik de waarde ga veranderen bij aantal keer verkocht waardoor het artikel rood word, moet dit ook automatische gebeuren bij het artikel bij aantal op voorraad.
 
Bedoel je dat je de criteria wilt veranderen? Dus dat het pas vanaf (bijvoorbeeld) 140 groen wordt gemaakt?

Of bedoel je dat je het aantal verkocht wilt aanpassen, Artikel nummer 1 127 keer verkocht ipv 128? In dit geval wordt de VO geel ipv groen in beide tabbladen, dus volgens mij gebeurd er dan al wat jij wilt.

Of begrijp ik het verkeerd?
 
Bedoel je dat je de criteria wilt veranderen? Dus dat het pas vanaf (bijvoorbeeld) 140 groen wordt gemaakt?

Of bedoel je dat je het aantal verkocht wilt aanpassen, Artikel nummer 1 127 keer verkocht ipv 128? In dit geval wordt de VO geel ipv groen in beide tabbladen, dus volgens mij gebeurd er dan al wat jij wilt.

Of begrijp ik het verkeerd?


Ik denk inderdaad dat je het niet goed begrijpt. Bij aantal keer verkocht gaat hoe het moet gaan.

Bij op voorraad gebeurt op dit moment nog niks.

Als artikel nummer 4 groen kleurt bij aantal keer verkocht. Moet er een link zijn dat artikel 4 in de tabblad op voorraad dat ook doet.
 
Je hebt drie tabbladen: "Aantal verkocht 2017", "Op voorraad op dit moment" en "Hoe het automatisch zal moeten".

In het tabblad "Aantal verkocht 2017" heb ik niets veranderd, hier is gewoon de voorwaardelijke opmaak zoals jij hebt bedacht van toepassing.
In tabblad "Op voorraad op dit moment" heb ik ook niets veranderd, is dus überhaupt geen voorwaardelijke opmaak ingesteld.

In het tabblad "Hoe het automatisch zal moeten heb ik voorwaardelijke opmaak ingevuld op de voorwaarden zoals jij deze in het tabblad "Aantal verkocht 2017" hebt opgesteld. Deze voorwaardelijke opmaak verwijst echter naar C2 in het tabblad "Aantal verkocht 2017" waardoor de kleur kan veranderen als jij de data in "Aantal verkocht 2017" aan past.

Mocht jij uiteindelijk willen dat hetzelfde gebeurd in tabblad "Op voorraad op dit moment" dan zal je hier de Voorwaardelijke opmaak op dezelfde manier in moeten stellen als in tabblad "Hoe het automatisch zal moeten".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan