• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee excel documenten conflicteren?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Beste mensen,

Recentelijk ben ik bezig geweest om het bestand te maken. Echter loopt dit bestand regelmatig vast. Kunnen jullie mij helpen om het probleem te traceren. Ik weet bij God niet wat eraan de hand is. Dit is wat ik toe nu toe weet/ondekt hebt.

Het bestand is iets meer dan 400KB, dus is kan het helaas niet toevoegen

-Er zitten 2 simpele marco's in (om kolommen te verbergen en te laten zien)
-Het bestand laat een uitroepteken zien als je het opzoekt via de verkenner
-Een eerste gedeelte is gemaakt in excel 2010, later ben ik verder gegaan in de 2013 versie (update via werkgever)
-Door eerst een ander excel document te openen en vervolgens deze, zijn er tot geen problemen
-Door eerst dit document te openen en dan een ander document, loopt de boel binnen no-time vast
-Alleen dit bestand openen en er in werken levert ook geen problemen op
-Opmerkingen gemaakt in de versie 2010 zijn ineens kleine streepjes geworden in de 2013 versie (dat wellicht terzijde)

Hilfe, bitte :confused:

Gr,
Klaas Jan

1- verwijder de linker pijl
2- verwijder de macro 'verbergen'
3- wijzig de macro 'weergeven' in:

Code:
Sub Weergeven()
    ActiveSheet.Columns("F:DD").Hidden = ActiveSheet.Cells(1, 5) = "Verbergen"
    ActiveSheet.Cells(1, 5) = IIf(ActiveSheet.Cells(1, 5) = "Verbergen", "Weergeven", "Verbergen")
End Sub

Laatst bewerkt:
Heb uw bestand in xl2013 geladen en opgeslagen, heb de macro van snb ingepast,
ook heb ik u een lijst van alle gebruikte formules in het bestand bijgevoegd.
BTW Er zit niks in dat op een vastloper zou wijzen.

http://we.tl/fZIMcePMfP

Beste snb en Cobbe,

Hartelijk dank voor jullie bericht en meedenken. Het doel van de Macro's was om de kolommen K,Q,W, AC enz. in 1 keer zichtbaar te maken en in 1 keer weer te verbergen. Wat ik nu zie gebeuren is dat alle kolommen vanaf kolom E worden verborgen. Ook wil ik graag begrijpen waar het nou mis gaat.

Welk probleem heb jij geconstateerd snb, om tot deze oplossing te komen?

En hadden jullie ook eerst dit document geopend en toen een ander bestand(excel bestand van 2 mb ong), en liep toen ook e.e.a vast?

In de bijlage heb ik een afbeelding van mij taakbeheer zoals die nu is met 2 excel bestanden die openstaan (die van Cobbe en een ander van ong. 2 mb)

Had ik daar gisteren een schermafbeelding van gemaakt, (met mijn bestand dat problemen lijkt te geven + ander document van ong. 2 mb) dan had je gezien dat het proces EXCEL.EXE * 32 meer dan 500.000 KB (soms meer dan 1.000.000 KB) in beslag zou nemen.

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen en inzichten.

Hartelijke groet,
Klaas Jan

taakbeheer.jpg

Vervang de macro door deze:

Code:
Sub Weergeven()
With Application
  .ScreenUpdating = False
     For kol = 11 To 107 Step 6
        Columns(kol).Hidden = ActiveSheet.Cells(1, 5) = "Weergeven"
     Next
       ActiveSheet.Cells(1, 5) = IIf(ActiveSheet.Cells(1, 5) = "Verbergen", "Weergeven", "Verbergen")
  .ScreenUpdating = True
End With
End Sub

Die vastloper kan ik niet reproduceren.

Ik zie dat Internet Explorer de grote geheugenvreter is. Niet Excel.
Blijkbaar heb je veel tabbladen open staan. Voor sommigen is dat reden om van Opera gebruik te maken: veel tabs, weinig geheugen nodig.

78 processen lijkt me ook aardig veel. Als ik mijn systeem start zijn dat er 20. Tijdens gebruik nooit meer dan 30.

Kan ook met:
Code:
Sub Weergeven()
  range("K1,Q1,W1").entirecolumn.Hidden = ActiveSheet.Cells(1, 5) = "Weergeven"
End Sub

Beste snb,

wederom dank. Ik zal ermee aan de slag.

Zou jij mij nog wel willen uitleggen welk probleem je hebt geconstateerd om tot deze oplossing te komen.

Mijn geconstateerde probleem was: traag en vastlopen in combinatie met ander excel bestanden wanneer ik dit bestand als eerste open

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan