shalhevet
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 okt 2007
In mijn Excel bestand probeer ik een opsomming van waarden te maken.
(zie bijlage voor voorbeeld)
In kolom B staat een datum vermeld
in kolom D staat het bedrag ex btw
in kolom E staat de btw code
in kolom F staat het btw bedrag
en in de laatste kolom, kolom G staat het bedrag inclusief btw
Nu wil ik in cel D3 een opsomming maken van kolom D (ex btw bedrag) maar alleen van de bedragen met code 21. Tevens moet er gekeken worden naar de datum want ik wil alleen de bedragen van de maand maart met code 21 opsommen in cel D3.
Nu heb ik voor het opsommen van de waarden met de voorwaarde code 21 de volgende formule gebruikt:
=SUMIF(E11:E14;21;D1114) (formule staat in cel D3)
Wil ik alleen de voorwaarde datum gebruiken heb ik de volgende formule gevonden:
=SUMPRODUCT( (MONTH($B$11:$B$14)=3) * ($D$11:$D$14) ) (formule staat in cel D4)
Nu ben ik op zoek naar een manie om deze twee formules te combineren zodat alle twee voorwaarden (zowel datum als btw code) toegepast kunnen worden.
Iemand enig idee hoe dit moet?
(zie bijlage voor voorbeeld)
In kolom B staat een datum vermeld
in kolom D staat het bedrag ex btw
in kolom E staat de btw code
in kolom F staat het btw bedrag
en in de laatste kolom, kolom G staat het bedrag inclusief btw
Nu wil ik in cel D3 een opsomming maken van kolom D (ex btw bedrag) maar alleen van de bedragen met code 21. Tevens moet er gekeken worden naar de datum want ik wil alleen de bedragen van de maand maart met code 21 opsommen in cel D3.
Nu heb ik voor het opsommen van de waarden met de voorwaarde code 21 de volgende formule gebruikt:
=SUMIF(E11:E14;21;D1114) (formule staat in cel D3)
Wil ik alleen de voorwaarde datum gebruiken heb ik de volgende formule gevonden:
=SUMPRODUCT( (MONTH($B$11:$B$14)=3) * ($D$11:$D$14) ) (formule staat in cel D4)
Nu ben ik op zoek naar een manie om deze twee formules te combineren zodat alle twee voorwaarden (zowel datum als btw code) toegepast kunnen worden.
Iemand enig idee hoe dit moet?