• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Twee formules samenvoegen tot één formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdw

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Berichten
120
Hoe is het mogelijk om de resultaten van twee formules samen te voegen tot één formule zonder een tussenstap te gebruiken?
Voorbeeld:
In kolom A staan de waarden die moeten omgerekend worden naar uren en minuten volgens het 100-delig stelsel.

In kolom B staan de resultaten berekent met de formule:
=TIJD(UUR(A1/10000/24);MINUUT(A1/10000/24);SECONDE(A1/10000/24))

In kolom C staat staat de omzetting van kolom C naar decimale getallen:
=B1*24

Nu zou ik de twee formules willen combineren zodat de kolom B kan weggelaten worden.

Bijkomende vraag als de waarde in kolom B bijvoorbeeld 02:44:59 is dan wordt het resultaat in kolom C 2,7497. Dit resultaat zou ik graag willen brengen naar 2,75. Met andere woorden zouden de waarden X,YY49 mogen afgerond worden naar X,YY en de waarden X,YY51 naar X,YZ (X, Y en Z zijn de vervangers van cijferwaarden).

Vol belangstelling kijk ik uit naar de oplossing.
Vele groeten
Chris.
 
Laatst bewerkt:
CDW

Probeer het eens met de volgende formule :
Code:
=AFRONDEN((TIJD(UUR(A1/10000/24);MINUUT(A1/10000/24);SECONDE(A1/10000/24)))*24;2)

Deze voegt de 2 formule's samen en rond ook nog af.
 
Fantastisch!

Bedankt Gerard.
Je hebt mij goed geholpen.
Het plaatsen van je juiste haakjes ( ) in de formule begrijp ik wel niet zo goed.
Toch kan ik nu verder.

Vele groeten en nog een fijne avond.
Chris
 
Chris,

Graag gedan.

Zou je de vraag dan als opgelost kunnen zetten ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan