twee geluidskaarten in één machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvandewege

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Het is al eens aan bod gekomen maar een duidelijk antwoord kan ik niet vinden.

Ik heb een Acer Aspire met geluidsingang aan de voor en achjterzijde. De voorzijde gaat naar het moederbord (neem ik aan) en is AC97. De achterzijde is van Creative Labs. Ik heb mijn boxen op de achterzijde aan gesloten maar maak af en toe gebruik van een koptelefoon die je lekker makkelijk in de voorzijde kan doen.

Toch werkt maar de een of de ander. Hoe krijg ik beide geijk tijdig werkend?

groeten
brian van de wege

Op mijn asus zitten de pluges aan de voorkant aangesloten met een verlengkabelje. Ik kan dus 2 plugjes insteken in een geluidskaart naar keuze.
Is dat met je Acer mobo ook niet zo?
Waar gaan de kabeltjes van die plugjes aan de voorkant naar toe?

Ik heb even gekeken en er gaat inderdaad een kabel naar de moederbord, naar een plekje genaamd audio1.

Deze kabel heb ik ontkoppelt en gekeken of het soms ergens op de geluidskaart past. Helaas is de stekker anders. Zou het probleem zijn opgelost als ik deze stekker passend kan krijgen?

Je gebruikt dus de geluidskaart onboard en een bij geplaatste Creative Labs, dit zal dus niet gaan de onboardkaart word vermoedelijk uitgeschakeld als je de creative gebruikt.
De enigste oplossing is om je front aansluiting aan te sluiten op de creative.

2 geluidskaarten

het plaatsen van 2 geluidskaarten in een pc kan maar de bios moet aangepast worden om te voorkomen dat de inwendige uitgeschakeld wordt. ipv auto bij sound moet deze op ingeschakeld of enabled staan , dan komen beide kaarten in de windows setup zichtbaar en zij respectievelijk toe te wijzen in de pc.

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan