Twee geluidskaarten zacht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

DwarrelEgel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Ik heb onlangs een tweede geluidskaart geinstalleerd, eentje gebruik ik voor computergeluiden (spellen enz) en de andere gaat naar mijn versterker om door de boxen muziek af te spelen.

Nu is het probleem dat het geluid uit beide geluidskaarten ontzettend zacht komt.
Ik heb al gekekgen naar de meeste softwarematige dingen (drivers updaten etc) alle geluidsknopjes staan op het hoogst, maar het heeft niks geholpen.
Ik heb geprobeerd de geluidskaarten uit te schakelen in de bios en softwarematig, maar dat heeft ook geen effect gehad.

Het probleem doet zich in zowel windows xp als ubuntu 7.10 voor.

Is er een manier om hardware of software matig het geluids signaal te versterken?

Alvast bedankt, Dwarrel.

De moderne onboard geluidskaarten zijn pratisch allemaal full-duplex, dus waarom je een tweede PCI-geluidskaart hebt geinstalleerd, begrijp ik niet zo goed. Bovendien, geluid van spellen en geluid van muziek (via een media player), het moet allemaal door je CPU afgehandeld worden. Haal die PCI-kaart er eens uit, uninstall wel eerst de software en kijk eens hoe het bevalt.

Edit: meerdere geluidskaarten zijn nodig als je bijvoorbeeld in een studio-opstelling meerdere microfoons, keyboards, Line-In, etc, in real-time kwijt moet.

Laatst bewerkt:
Ik heb de tweede geluid kaart der bij gedaan omdat ik geen andere mogelijkheid kende voor het splitsen van het geluid. (omdat ik muziek uit mijn boxen wil hebben en geluiden uit mijn computer boxen, dit werkt wel goed op het volume na).
Is er dan ook een andere manier om alleen met mijn onboard geluid kaart de muziek en de geluiden te splitsen?

Even een vraagje:

Wil je dat alles tegelijk werkt of de ene keer het een, een andere keer het andere?

Dus spelen en muziek tegelijkertijd of niet tegelijkertijd?

Ja het moet wel tegelijk kunnen afspelen. Dat afspelen doet hij ook wel, maar het volume krijg ik niet hard genoeg. Vroeger als ik mijn versterker open draaide zouden mijn boxen kapot gaan, nu als ik hem volledig open daar dan is het volume me nog veel te beschaafd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan